piet in thailand 2012, deel 3 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Piet Pen - WaarBenJij.nu piet in thailand 2012, deel 3 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Piet Pen - WaarBenJij.nu

piet in thailand 2012, deel 3

Blijf op de hoogte en volg Piet

21 Februari 2013 | Thailand, Hua Hin

VERSLAG VAN DE VAKANTIE NAAR THAILAND VAN 24 NOVEMBER 2012

Het verslag maken we altijd op tijd klaar. En net als je denkt dat er niks meer aan toe te voegen is, gebeurd er altijd wel weer wat geks. Gisteravond nadat we heerlijk uit eten waren geweest, zijn we naar het terras in het centrum van Hua Hin gegaan. In het centrum zijn veel gezellige barretjes, waar de dames van lichte zeden er alles aan zullen doen om de mensen te plezieren. We zaten op een terras gezellig iets te drinken toen een aantal meisjes ons zagen lachen en dat leek hen ook wel gezellig, dus schoven ze aan bij onze tafel. Maar Frank trok al snel de aandacht van een jonge dame. Maar als je zo'n mooie jongen als Frank bent kan je dat ook verwachten. Maar niet alleen Frank was de klos. Ook de andere heren hadden over aandacht niet te klagen.
Toen de jonge dame bij Frank op schoot ging zitten gingen we met zijn allen zingen, Hop hop hop paartje in galop. Piet kwam niet meer bij van het lachen. Piet vond alle aandacht helemaal geweldig en hij had de grootste lol. Alsof hij George Clooney was, vlogen de dames op hem af. Gewillig en met een brede grijns op zijn gezicht, liet hij zich door Gre fotograferen. Maar ook Bennie en Patrick ontkwamen niet aan de vrouwelijke aandacht. Al snel kwam er een dame tussen hen in zitten en ook zij lieten dit op de gevoelige plaat vastleggen. Maar wat zagen we nu? Zat er nu weer een andere mooie meid bij Piet op schoot? Pietje Pietje, jij hebt heel wat uit te leggen als je thuis komt. Maar dat maakt Piet allemaal niet uit hij genoot er met volle teugen van. En als je dacht dat dat alles was, nee zelfs Clemens kreeg nog volop aandacht van het vrouwelijk schoon. Maar, zo zei hij, het doet me allemaal geen moer. Ja, hij kan het vertellen die Clemens en dat op zijn jonge leeftijd. Vanmorgen begon de dag een beetje chaotisch. Clemens gooide zomaar zijn jus de orange omver. Natuurlijk kan dat gebeuren. Maar niet veel later begon Pen ook met de koffie van Piet te gooien. Dat begon dus goed.
Vandaag blijven we lekker aan het zwembad bij de villa. Patrick neemt lekker een duik en begint daarna met Bennie aan de planning voor volgende week. Piet komt er gezellig bij zitten met Frank en niet veel later komt Gre er ook bij. Pen gaat even slapen. Zij is moe en moet even bijtanken. Clemens blijft lekker op het terras bij het zwembad een puzzeltje maken. Pet was een beetje ontdeugend vandaag, want hij gooide Frank en Gré met kleren en al aan in het zwembad. Piet kwam niet meer bij van het lachen. Piet heeft vandaag nog een plannetje. Hij wil straks nog wel even in het zwembad. Maar eerst wil hij Frank nog even in het water duwen. Dat is hem met Gre al gelukt, eens kijken of het nu weer lukt met Frank. Ja, onze Piet houdt best van een dolletje op zijn tijd. Frank heeft ondertussen voor de koffie gezorgd. En daar had Clemens al een tijdje op gezinspeeld. Patrick begint na de koffie maar weer met het uitwerken van het verslag van vandaag. Dit is al enkele jaren zijn vaste bezigheid tijdens één van de reizen naar Thailand. Zo houdt Gre meer tijd over voor de belangrijke zaken. Vanmiddag laten we ons maar weer eens lekker masseren. Daar knappen we altijd erg van op en kunnen ons dan even lekker ontspannen. We nemen altijd een behandeling van 2 uur. Bennie en Patrick vielen de laatste keer zowat in slaap zo lekker vonden ze het. Zou het hen vandaag lukken om wakker te blijven?
Na de massage is het alweer tijd om te gaan eten. Vandaag maakt Pen rijst met garnalen in knoflook en dat is toch lekker! Koken kan Pen echt wel. Het smaakt weer heerlijk en wederom kunnen we er onze vingers wel weer bij aflikken. Het is zaterdagavond en Bennie en Patrick besluiten met Pen nog maar eens het centrum in te gaan. Piet en Clemens bewaken samen met Frank en Gre het fort. Nou ja, de villa natuurlijk. Laat de ontwikkelingshulp maar aan de jeugd over. Clemens en Piet maken het thuis wel gezellig. Tegen 11 uur zijn Bennie en Patrick ook weer terug in de villa en is het alweer tijd geworden om te gaan slapen. Morgen is het alweer zondag en hebben we nog maar een week te gaan. De dag dat we naar huis gaan komt nu snel dichterbij en we weten al dat het bij terugkomst koud zal zijn. Maar… we blijven lekker nog een week genieten van de zon!

VERSLAG VAN DE VAKANTIE NAAR THAILAND VAN 26 NOVEMBER 2012
Vanmorgen zat er al vroeg de stemming in, toen Frank zich even wilde douchen. Er is een badkamer met dubbele douchekop in de villa, die voor de nodige lachsalvo’s zorgde. Nou heeft Frank deze vakantie toch iets met douchekoppen die spontaan water beginnen te spuiten, maar vanmorgen was hij echt de klos. Hij hoorde het water wel lopen, maar zag geen water uit de kleine douchekop komen. Nee, hij had per ongeluk de verkeerde aangezet. Zo kon het dus gebeuren dat Frank drijfnat werd. Piet die al wakker was, bescheurde het van het lachen. Terwijl wij lekker gaan ontbijten, gaat Pen boodschappen doen voor de lunch. We gaan vandaag naar Cha – Am. We hopen dat Gre hier geld kan krijgen bij de bank, anders hebben we echt een groot probleem. De taxi is keurig op tijd. Als we allemaal ons plekje weer hebben gevonden rijden we naar de bank in Cha – Am. In Cha – Am blijkt het nog niet zo envoudig de bank te vinden. De bank is maar een eenvoudig loket. Maar goed, we krijgen ons geld na veel vijven en zessen toch mee. Gelukkig, dan is dat probleem weer opgelost.
We rijden door naar een grote outlet. Hier kun je artikelen kopen van grote merken tegen lage prijzen. Bennie en Frank gaan samen op pad. Clemens en Patrick gaan met Gre mee. Maar waar is onze Piet? Die is hem stiekem weer gesmeerd met Pen! Niet veel later komen Patrick, Clemens en Gre hem tegen en hij zit al lekker aan de cola. Piet weet wel hoe hij Pen om de vinger kan winden. Shoppen, dat is deze vakantie altijd link. Clemens heeft de baths al flink laten rollen. Zou hij zich vandaag kunnen inhouden. We verwachten van niet. Maar ook Bennie is vastbesloten vandaag koopjes te gaan jagen. Clemens wordt al snel weer door Gre op allerlei mooie kleding gewezen. Het lijkt wel of hij zijn eigen styliste heeft meegenomen naar Thailand! Al snel is het eerste geld dan ook weer uitgegeven. Na een poosje treffen we Bennie en Frank. Clemens, Gre en Pen zijn de zoveelste winkel in en Piet en Patrick wachten buiten. Frank en Bennie zijn allebei ondergoed gaan shoppen. Tja, ook dat heeft een mens weleens nodig.
Als Clemens even is uit gewinkeld wordt het langzaam aan wel tijd om te gaan lunchen. Bennie en Frank zijn nog even verder gaan winkelen en Bennie heeft nieuwe schoenen voor zichzelf gekocht, maar je mag wel zeggen dat hij erg geslaagd is. Na de lunch gaan Clemens en Gre samen nog even op zoek naar een nieuw tasje voor Clemens. Alsof hij niet al genoeg heeft uitgegeven, geeft hij er met gemak nog een paar meer uit. Ach, wie het breed heeft… ls iedereen klaar is met shoppen rijden we terug naar de villa. Een rit van toch bijna anderhalf uur. Patrick maakt het verslag verder klaar en Frank lijkt wel van de koffiedienst en zet maar weer een potje voor ons. Piet gaat televisie kijken en Bennie gaat zich nog even douchen voor we uit eten gaan. Want nu we weer geld hebben, vinden we dat reden genoeg om het te vieren. We gaan naar de Italiaan in het centrum van Hua Hin, een gezellige tent waar je goed kan eten. Oké, je betaalt er wat meer voor, maar daarvoor krijg je ook wel wat! We nemen vandaag de dagaanbieding een menu voor nog geen 400 Thaise Baht. Dat is omgerekend zo’n 12 euro per persoon en daarvoor kregen we 3 gangen… dachten wij.
Toen we een nagerecht wilde bestellen bleek het echter toch een tikkie anders in elkaar te steken. Je kon maar beperkt uit gerechten kiezen, dat was ons verteld. Maar over de nagerechten werd met geen woord gesproken. Toen we die wilden bestellen bleek dat daar ook maar beperkt keus in was. We bestelden allemaal natuurlijk net een nagerecht of een koffie die niet in het menu zat. Toch besloten we voet bij stuk te houden. En ach, uiteindelijk hebben we met 7 personen voor nog geen 100 Euro gegeten. Probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen in Nederland! Na het eten zijn we nog even een terrasje gaan pakken in het centrum. De irritaties bij Gre liepen steeds hoog op, wanneer zij weer een oude kerel met een jonge griet voorbij zag schuiven. Het is toch ook niet normaal dat je als oude man nog interesse hebt in van die jonge meiden? Nee, dit keuren wij zeker af, maar voor heel veel meiden is het werk in deze buurt een noodzakelijk kwaad om vaak hele families in leven te houden.Na enkele consumpties is het tijd om terug te gaan naar de villa. De taxi staat ons al keurig op te wachten. Als we na een kort ritje aankomen is het stil rond de villa. Het is dan ook alweer bijna tijd om te gaan slapen. Het weer zat dan misschien vandaag niet echt mee, we hebben ons toch prima kunnen vermaken. En de gasten een plezier doen, is precies wat Grim Reizen hoog in het vaandel heeft staan.

VERSLAG VAN DE VAKANTIE NAAR THAILAND VAN 27 NOVEMBER 2012

Je kunt niet echt zeggen dat de weergoden ons deze vakantie erg goed gezind zijn. We hebben al heel wat regen op ons dak gehad en als we zo eens naar de lucht buiten kijken, kunnen we bijna zeker vaststellen dat er nog veel meer regen gaat vallen. Maar door regen laten we de pret niet drukken en we proberen er maar het beste van te maken. Maar Bennie en Patrick, die beiden al voor de vierde keer hier zijn, hebben nog nooit zo veel regen gehad als dit jaar. Vandaag gaan we naar een kleine floating market in Hua Hin. Deze is vrij nieuw en we zijn er nog nooit eerder heen geweest. De moeite waard dus om eens een keer te gaan kijken. We wachten dus maar weer trouw op de taxi. Als we vertrekken is het nog droog, maar voor hoe lang, dat weten we niet. De was die Pen buiten probeert droog te krijgen wordt uit voorzorg maar vast binnen gehaald. Het is behoorlijk vochtig en plakkerig buiten als we de taxi in gaan. We gaan op weg en zien bijna letterlijk de bui al hangen, maar we houden de moed er in. Op deze floating market kun je veel dingen kopen. Ze verkopen er zelfs een kat in de zak! Niet letterlijk, natuurlijk, maar de speelgoedvariant. Piet moet hier erg hard om lachen. Clemens laat zijn geld weer rollen en koopt wat leuke hebbedingetjes. Terwijl Clemens nog wat meer prullaria scoort doen wij net of het carnaval is en zetten Piet een varkenssnuit en een brilletje op. We kunnen hier allemaal vreselijk om lachen. De bui die we al in de lucht zagen hangen komt halverwege de route toch uit de hemel gevallen. Eerst een klein beetje, maar later als we aan de lunch willen beginnen giet het er met bakken uit.
Na de lunch besluiten we dus ook maar terug te gaan naar de villa. Pen zal vanavond koken, want van het plan om te gaan eten aan zee komt met dit weer niet heel erg veel terecht. We maken het dan in de villa maar weer aangenaam. Het eten van Pen smaakt weer erg goed en later op de avond, wacht ons nog dessertrijst met mango, dat is besteld door Bennie.We maken er de rest van de avond nog maar het beste van. Tegen 11 uur is iedereen moe genoeg om lekker naar bed te gaan. Morgen is het Loi Katong, de nationale dankdag voor het water. Nou, dat hebben we genoeg gehad. Laten we hopen dat het morgen tijdens de parade droog is.

VERSLAG VAN DE VAKANTIE NAAR THAILAND VAN 28 NOVEMBER 2012
Vandaag ontbijten we verplicht binnen. Het heeft weer flink geregend vannacht en het ziet er naar uit dat we vandaag nog veel meer regen zullen krijgen… helaas. Het ontbijt smaakt ons er toch niet minder om, wel zullen we ons waarschijnlijk vandaag veel binnen moeten vermaken. Niet ideaal maar goed, het weer hebben we nu eenmaal niet in de hand. En ook voor de rest van de week ziet het er nog niet zo best uit. Na het ontbijt nemen we lekker de tijd voor onszelf. Vanmiddag gaan we maar weer verplicht shoppen in de Market Village. Zou Clemens zijn geld nu eens in de zak houden? Bennie draait gezellige muziek op zijn laptop en Piet gaat met Gre een mail versturen. Patrick maakt een begin met het verslag van vandaag. We hopen maar dat het vanavond droog wil blijven. Anders zal er van de parade rond het Loi Katong, de dankdag voor het water weinig overblijven en dat is zonde. Maar eerst maar eens een middagje winkelen. Je moet toch wat als het water met bakken uit de hemel valt. Dat de mensen hier er nog dankbaar voor zijn ook, daar begrijpen we helemaal niks van. Wij kwamen hier juist voor de zon en de warmte.
Clemens gaat er even met Pen tussenuit om sigaretten te gaan kopen. Het valt ons pas op dat hij weg is als Frank hem wil vragen of hij misschien zin in koffie heeft. De regen komt intussen nog steeds met bakken uit de hemel en Bennie zet om de tijd te doden maar een film op. De lunch is net als het ontbijt binnen. Ja, er zit echt niks anders op. Het is nog maar de vraag of de parade vanavond doorgaat. Pen denkt, dat als het zo blijft regenen, deze wordt afgelast. En dat zou ons niks verbazen. Maar shoppen kunnen we lekker droog. En ach dan gaan we ook maar verplicht ijs eten. Je moet er toch wat van maken, ja toch? Eten doen we vanavond als het niet droog is bij de Italiaan. Daar kunnen we in elk geval droog zitten. Na het shoppen is het maar hopen op een parade. En wat schetst onze verbazing? Als we met de taxi de route passeren staan de praalwagens ondanks het slechte weer wel gewoon opgesteld. De parade gaat dus door. We parkeren de taxi bij een tempel en kunnen ons vooraan opstellen langs de kant van de weg. Zo kunnen we alles goed overzien. Er is muziek en de ene praalwagen is nog mooier dan de andere. Voor de wagens uit lopen jong en oud in prachtige kleurrijke kleding. We kijken onze ogen uit. Onze eigen huisfotograaf Gre, werd tijdens haar werk nog hinderlijk voor de voeten gelopen door een brutale man die zichzelf belangrijker scheen te vinden. Na de parade is het wonder boven wonder nog steeds droog, dus de Italiaan wordt ingewisseld voor een etentje in de open lucht aan zee. Wel zo prettig als je al heel wat uren binnen hebt gezeten. Na het eten gaan we terug naar de villa om daar Loi Katong af te sluiten. Pen heeft lampionnen gekocht die we aansteken en oplaten aan het zwembad. Bennie en Frank gaan samen met Piet hun film afkijken die ze vanmiddag hebben opgezet vanwege de regen. Patrick maakt het verslag af en Clemens deelt een biertje uit. Gre selecteert de foto’s voor het verslag en als alles klaar is, is het weer haast tijd om te gaan slapen. We hopen morgen op beter weer, maar we zullen zien of we dat ook krijgen.