Thailand 2009 - Reisverslagen van Piet Pen - WaarBenJij.nu Thailand 2009 - Reisverslagen van Piet Pen - WaarBenJij.nu

Verslag Thailand 22 oktober t/m 6 november 2009
Thailand 22 oktober t/m 6 november 2009 22 oktober

Om 18.00 uur was iedereen aanwezig op Schiphol.Paulien is samen met Lian op de trein gestapt.vanaf Roermond.Piet kwam met de taxi van uit Groningen en Ans is ook met de taxi naar Schiphol gebracht.Alleen hoefde Ans niet zo ver te reizen, want zij woont in Katwijk.Tegenwoordig moet je via de computer je boording kaart krijgen en met behulp van een stewardess lukte dat ook.Toen naar de balie om de koffers in te checken en we moesten onze paspoorten laten zien. Iedereen had een geldig paspoort dus alles verliep voorspoedig, maar we kregen alle hulp van het personeel op Schiphol.We hadden nog wat tijd om het een en ander te gaan bekijken op Schiphol, maar zo langzaam aan liepen we naar de gate waar het vliegtuig van de KLM ons naar Bangkok zou brengen.We gaan met een Boeing 747 van de KLM,met is zo groot dat er zelfs een etage boven is, wij voegen ons af zou de koningin daar zitten als ze een verre reis gaat maken?

Het is een nachtvlucht van ongeveer 14 uur naar Bangkok.We krijgen een warme maaltijd, koffie, thee en wat je maar wilt hebben, we worden goed verzorgt aan boord.Als alles weer opgeruimd is, krijgen we een vliesdeken en een kussentje en gaan de lichten uit en proberen we wat te gaan slapen.We zijn na dik 13 uur vliegen in Bangkok, bijna aan de andere kant van de wereld en het is inmiddels vrijdag geworden.

We worden in Thailand door een aantal leuke jongens geholpen die werken bij het vliegveld van Bangkok en zij nemen alle tijd en de rust om ons te helpen.
De rolstoelen worden weer in elkaar gezet en we gaan in de bussen die ons naar Hua Hin gaan brengen.
Het is in Thailand de gewoonte om een fooi te geven als iemand je helpt, wij hebben in Europa de Euro en in Thailand hebben ze de Bath.

Het is een 3 uur rijden vanaf het vliegveld, maar gelukkig hebben we veel te zien onderweg. Het is een drukte van belang op de weg en ze rijden hier links net als in Engeland. De Engelsen zullen hier vroeger wel een grote invloed hebben gehad. Onderweg zien we bananen plantages en rijst velden waar ze rijst verbouwen. Het is een vlak landschapbeslist geen berg te zien, maar na een uur of drie rijden we Hua Hin binnen.Onze luxe villa Coconut ligt in de buitenwijk van de stad Hua Hin. Waar ook de keizer zij zomerpaleis heeft.

Pen de huishoudster van onze Vila staat ons al op te wachten.De gasten staan met open mond te kijken naar alle luxe wat ze te zien krijgen en hebben het gevoel van een keizer, want in Nederland heeft niemand een eigen zwembad en een jacuzzi. Pen heeft al weer voor ons gekookt, het smaakt overheerlijk dat Thaise eten.

Na het eten pakken we de koffers uit en op tijd is het die avond erg rustig in de Villa Coconut.Die nacht lag er iemand te snurken, wie zou dat zijn?
KKKKKKKGGGGGGGGGGG SSSSSSTTTTTTT

——————————————————–
Zaterdag 24 oktober 2010

Niet iedereen kon vroeg op gaan staan, er waren een paar gasten die nog een beetje lui waren van de vliegreis. Behalve Piet die riep al heel vroeg in de morgen.Om 11 uur kwam de taxi voor en gingen we met een open pick-up naar het overdekte winkelcentrum. Het is een open pick-up waar alle Thaise mensen ook in zitten.Het was daar heerlijk vertoeven in het overdekte winkelcentrum, buiten was het 30 gr. en binnen 22 gr.Na het geld pinnen gingen de dames, Lian, Ans, Gerda en Paulien shoppen.De dames hebben veel gekocht, volgens Piet was de portemonnee van de dames wel leeg na al die tijd.

Piet, Pen en Gré gingen gewoon boodschappen doen, want er moest die avond wel iets lekkers op de tafel komen te staan.Ook werd er veel fris, bier en een wijntje gekocht.De boodschappen kar was op een gegeven moment zo vol dat je zag Piet denken van, gelukkig dat we dat niet hoeven te dragen.

Na een paar uur troffen we elkaar weer bij een restaurant.De taxi was de hele tijd op ons blijven wachten, dus konden we zo instappen. Tegen 5 uur kwam de kleermaker om een bestelling op te nemen van Lian.Om 7 uur zaten we aan tafel en genoten we met z’n allen van het overheerlijke eten wat Pen voor ons had gemaakt.

Na het eten hypnotiseerde Piet een kikker die langs onze tafel huppelde en Piet maar lachen. Na het eten kwam Pen langs om de excursie voor morgen met ons te bespreken. We gaan morgen naar de loslopende brutale apen en Boeddha beelden bekijken.Tegen 11 uur lag iedereen op bed en dromen over de dingen die nog gaan komen. SSSSSSSSSSSSSSTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT

——————————————————————————————–

Verslag zondag Thailand

Ans was deze morgen al vroeg wakker terwijl iedereen nog heerlijk lag te slapen.

Piet snurkte er over zodat alle bedden er van aan de wandel gingen.

Op zoek naar ……….de morgen.

We zaten met zijn allen om half 10 aan het ontbijt.

De taxi was er op de afgesproken tijd n.l. 10 uur.

Na dat we met zijn allen in de Pickup zaten gingen we naar Khao Takiap.

Daar hebben we veel apen gezien die zo brutaal waren die de vouwen uit je broek probeerden te eten.

Maar gelukkig hadden wij, met onze broeken, allen last van hoog water,

Er waren duidelijk minder toeristen dan vorig jaar, zodat wij gemakkelijk op onze gemak de winkels konden bekijken.

En het personeel was erg blij met ons want ze hadden vandaag een goede omzet.

De olifanten gingen per tientallen de winkel uit.

Volgens Piet kwamen de koffers wel vol.

In het stadje Khao Takiap waren veel Boeddha beelden en tempels .

De fototoestellen draaiden over uren.

Gré heeft de zegen en Wei water gekregen van een Monnik voor de hele groep van Grim Reizen.

Was ook wel goed voor Gré want ze had toch een zweetvoeten.

De Monnik viel haast achterover van die stank.

Na het stadje Khao Takiap gingen we met onze open airco Pickup langs de prachtige omgeving.

Pen kocht onderweg voor ons met z’n allen gebakken bananen.

Ans en Lian likten hun vingers er bij af.

Maar het is gelukkig goed voor de lijn zegt Ans.

Een fruithapje gaat er altijd er wel in.

Op diverse plaatsen werd er gestopt voor een foto.

Toen we bij de zee aankwamen was er tijd voor een broodje.

Toen Piet een hap nam trok hij toch een postzegel, zo lekker vond Piet het broodje.

Om 7 uur zaten we aan tafel Pen had weer overheerlijk gekookt.

En met de buikjes dik en rond lag iedereen weer om 12 uur op bed.

Welterusten tot morgen!

————————————————————————————————–

Maandag 26 oktober Thailand

De dag is weer vroeg begonnen vandaag.

Piet heeft een mooie bel meegenomen van huis en die maakt toch een herrie, de bel gaat zo hard dat onze huiskikker er zelfs wakker van wordt.

We kwamen bij Ans op de kamer om te kijken of ze wakker was, maar we schrokken ons een hoedje, Ans snurkte er over, maar……….Ans deed net alsof ze nog sliep

Lian was erg lui vandaag die heeft zelfs tot half 10 op bed gelegen.

Zo lekker vond Lian haar bed, maar daar hebben we ook vakantie voor, aldus Lian.

Pen was ziek vandaag, zou dat van de warmte komen?

Maar wij nuchtere Hollanders hebben er gelukkig geen last van.

Na het ontbijt gaan Pen en Gré naar het postkantoor om de 92 kaarten te posten,

Pen en Gré hadden geen tong meer over van al dat gelik aan die postzegels.

Daarna moesten ze naar een kantoor van de ambassade, om kopie van de paspoorten te gaan brengen en er werd goed gekeken of alles in orde was.

Het was vandaag 36 graden koud he!!!

Niemand had trek in eten vanmiddag, maar er was veel fruit en dat ging er in als koek.

Natuurlijk werd er veel gedronken met die warmte,

Tegen 2 uur ging de zon een beetje uit ons privé zwembad, dus zwemkleren aan en in het water.

Lian ging met een stoeltjeslift in het water en genoot met volle teugen.

Piet die waterrat was niet uit het water weg te krijgen.

Ans had het vanmiddag ook goed voor elkaar. Zij had Paulien en Gerda om zich heen die haar op een douche brancard legden en zo kreeg Ans deze middag haar verkoeling.

Het was echt een verwenmiddag voor Ans, Paulien heeft haar wel in de watten gelegd en Ans kreeg zelfs een massage van Paulien in haar nek.

Lian lag heerlijk op een ligstoel en wilde graag wat bruiner worden en ze was steeds op zoek naar de zon.

En vertelde dat ze hier wel wilde gaan wonen omdat de warmte haar goed deed.

Na het avond eten was er tijd om contact op te gaan nemen, via de mail, met het thuisfront.

Daar hoorden we dat het in Nederland erg koud was en 9 graden was.

Maar gelukkig hebben wij het beter voor elkaar in onze Villa Coconut in Hua Hin.

Tegen 11 uur lag iedereen weer op bed en gingen we dromen over morgen.

Morgen gaan we naar de olifanten en de grootste Boeddha beeld op de hele wereld.

Welterusten tot morgen.

———————————————————————————————-

Verslag dinsdag 27 oktober

Ans had vanmorgen weer een verwen morgen, ze heeft ontbijt op bed gehad die bofkont.

Het viel vandaag mee met de warmte, het was maar 36 graden, koud he !!!!

Ans besloot daarom de lange onderbroek maar aan te doen.

Piet was zo snel uit zijn bed, vannacht droomde Piet al dat hij op een olifant zat.

Maar dat ging vandaag gebeuren, misschien was Piet daarom wel zo snel zijn bed uit.

Ook Lian had de turbo aan gezet vanmorgen en was snel aan de ontbijt tafel.

Om 9 uur was de taxi er al om ons weg te gaan brengen naar de olifanten.

Omdat het zo koud zou zijn vandaag 36 graden, hadden we besloten om maar eerst naar de olifanten te gaan.

De olifanten verwelkomden ons met hun getetter.

Ans en Lian konden helaas niet op de olifanten gaan rijden.

Daarom werden ze door het personeel en Pen in de watten gelegd.

Niets was de Thaise mensen te veel en Pen natuurlijk ook niet.

Ans en Lian kregen een mooi plekje half in de schaduw en ze kregen een privé show van de olifanten.

De olifanten deden veel kunstjes, schilderen, dansen, mondharmonica spelen niets was de olifanten te dol en de olifanten hadden altijd dezelfde verzorgers en dat was ook duidelijk te zien.

De mannelijke olifanten hadden langere slagtanden dan de vrouwelijke olifanten.

Ans en Lian mochten de olifanten zelfs bananen geven en toen de olifanten de bananen gekregen hadden, buigen ze voor Ans en Lian en het was net alsof ze wilden zeggen bedankt.

Piet ging met Gré op de olifanten zitten en had de grootste pret.

De naam van de olifant was Malie en was 7 jaar, de andere olifant was 9 jaar.

Gerda en Paulien zaten op de andere olifant en haar naam was Lolek.

De 2 olifanten reden achter elkaar aan de heuvels in en Gré hield Piet goed vast.

We hadden op een gegeven moment een mooi uitzicht op Hua Hin.

Er werden veel foto’s gemaakt, want zo iets maak je niet vaak mee.

De olifanten brachten ons naar het dorp waar de mensen woonden.

De mensen woonden in krotten met rieten daken er op.

Maar de hutjes hadden wel airco, want als het regende dan werden de hutjes goed nat en dan lekte het aan alle kanten.

Wat hebben wij in Nederland toch een luxe met onze huizen.

Tegen 1 uur gingen we lunchen en daarna naar de grootste Boeddha van de wereld.

We werden door een monnik gezegend daar had Pen voor gezorgd.

Tegen 3 uur waren we weer in de Vila Coconut en Piet wilde nog graag even zwemmen.

Ans wilde even naar bed om uit te rusten van de vermoeiende dag.

Lian wilde daarna ook even een uiltje gaan knappen.

Om 5 uur kwam de kleermaker voor Lian, want zij wilde zich zelf wel eens gaan verwennen met kleren op maat.

Tegen 12 uur lag iedereen moe maar voldaan op bed

Welterusten tot morgen

Woensdag verslag Thailand

Vanmorgen hebben de gasten heerlijk kunnen uitslapen.

Piet riep al vroeg in de morgen terwijl Ans nog in dromenland was.

Nadat Piet na de wc was geweest moest het ontstoppings bedrijf komen om de wc te gaan ontstoppen.

Piet voelde zich een echte man, of zou Piet te veel naar de olifanten hebben gekeken?

We zaten dan ook om 11 uur aan het ontbijt.

Het was weer een koude dag het was maar 36 graden koud he!!!!

En dan te bedenken dat het in Nederland warm is 11 graden.

Ans vroeg de hele morgen om water al op bed, zou dat van de kou komen?

Gisteren hoorde Grim Reizen dat de Thaise massage niet door kon gaan in de Villa Coconut.

En Grim Reizen denkt altijd met de mensen mee en ondernam gelijk vandaag actie, want een Thaise massage moest er komen.

De 2 gasten Ans en Lian en de 2 vrijwilligers zijn tegen 1 uur naar de zee gegaan want ze wilden de zee wel graag zien.

Op het strand kwam er een man aangelopen die rokjes verkocht.

Volgens Ans vond Paulien het moeilijk om de kleur uit te zoeken.

Paulien besloot na lange tijd om toch maar een rokje te gaan kopen aldus Ans.

De taxi wachtte op de gasten en de vrijwilligers en heeft ze veilig weer thuis gebracht naar de villa Coconut.

Toen de taxi weer terug was gingen Piet, Pen en Grim Reizen, Gré dus, in de taxi om te gaan kijken waar de Thaise massage wel gegeven kon worden.

Na een paar massage salons te hebben gekeken maar weer in de taxi om verder te gaan kijken wat de mogelijkheden waren om toegankelijkheid te gaan bekijken voor de rolstoelers voor nu en in de toekomst.

Grim Reizen wil graag mee denken met de gasten maar het moet wel veilig zijn, veiligheid staat hoog in het vaandel.

Lian wilde graag naar een schoonheidsalon en ook daar werd naar gekeken.

Piet werd er niet goed van zoveel schoonheidssalons als hij heeft bekeken.

Terwijl Piet zijn baard er iedere dag afgehaald wordt.

Gré heeft nog wat informatie meegenomen voor Lian wat de prijzen zijn.

Terwijl Piet met Pen en Gré aan het kijken waren is Lian heerlijk gaan zwemmen en Ans wilde graag achter de computer.

Toen Piet weer thuis was in de Vila Coconut wilde hij nog graag even zwemmen.

We gaan met zijn allen op tijd naar bed, want morgenvroeg maakt Pen ons om 5 uur in de morgen wakker.

We gaan donderdag naar de drijvende markt en de Rose Garden.

Welterusten!!! en Piet niet zoveel snurken vannacht.

Verslag donderdag 29 oktober

Daar wordt aan de deur geklopt wie zou dat zijn?

Om 5 uur was Pen aan onze slaapkamer deur om ons te wakker te maken,

Maar dat was wel erg vroeg, maar ja als je wat wilt zien moet je er wat voor over hebben.

De minibus was er al om half

7 in

de morgen om ons op te halen voor een excursie.

Gelukkig zit in de bus airco anders was het niet uit te houden van de warmte, het was vandaag 37 graden.

Piet hoopte dat het in Nederland zou regenen en dat het koud was,

We gaan eerst naar de flooting market of om in het Nederlands te gaan zeggen, een drijvende markt,

Er werd afgesproken dat we maar 1 uur de tijd hadden om de markt te gaan bekijken.

Piet zag al snel een mooie t shirt met een grote olifant er op.

lian zag zoveel moois dat ze wist niet wat ze het eerst moest gaan kopen.

Ans heeft een tassen olifant gekocht en ze vertelde als ze in Nederland was, ze daar lekker mee kon knuffelen.

Er lagen veel boten in het water die hun koopwaren ook aan de man probeerden te brengen.

De ene verkocht vanaf de boot hoeden en de andere etenswaren.

Vroeger was dat heel gewoon dat de mensen per boten hun handelswaar aan gingen bieden.

Maar nu gebeurt dat alleen nog maar voor de toeristen.

Als je een rondvaart gaat maken, wat ook mogelijk is, dan moet je je hand niet in het water steken, want daar zitten kleinere krokodillen.

De lunch hebben we genuttigd in de Rose Carden, daar was een chick restaurant met veel bediening in de kledij van Thailand.

Na de lunch gingen we naar een show met olifanten die konden dansen en allerlei kunstjes doen.

De ene olifant had voor 9 weken geleden een jonkie gekregen.

Maar de kleine olifant kwam niet bij zijn moeder vandaan.

Daarna was er een show van veel Thaise dansen, de dames hadden schitterende kleren aan.

Met heel veel tam tam en muziek, we genoten met zijn allen.

Ook werd er een wedstrijdje gedaan met Thaise boxing en andere vechtsporten.

Na een lekker ijsje gaan we maar in de bus om weer naar de Vila Coconut te gaan.

Toen we tegen 8 uur in Hua Hin aankwamen, hebben Pen en Gré pizza’s gekocht.

Dat ging er in als koek.

Het was vandaag een heel lange dag en Lian lag als eerste op bed, maar het duurde niet lang of de andere gasten wilden ook graag op bed

Welterusten tot morgen !!!!

Verslag vrijdag 30 oktober

We waren met zijn allen laat op, want gisteren was het erg laat geworden met de excursie.

Maar we hadden vandaag een verwendag

Met zijn allen gaan we vandaag naar de massagesalon.

De tillift voor Lian ging mee. Ans blijft in haar rolstoel zitten tijden de massage.

Piet lag vooraan bij de deur, zodat hij alles goed in de gaten kon houden.

En als klap op de vuurpijl werden Ans en Piet nog eens extra verwent door de tv aan te zetten

Ans vond dat wel erg leuk de Thaise TV met de Thaise dansen.

En Piet kwam ogen te kort hij wist niet waar hij het eerst naar zou kijken, de schone massage dames of de blinde masseur.

De massagesalon werd gerund door blinde mensen, maar er waren ook mensen aan het werk die geen handicap hadden.

Lian, Gerda en Paulien lagen met z’n drieën in een kamer en Ans, Piet en Gré lagen ook samen in een kamer.

Ans vond dat de olie die ze gebruikten lekker rook.

Ans voelde zich weer een jonge meid van 18 jaar na de massage.

Lian genoot met volle teugen en vond alles geweldig.

Er was dit keer maar 1 persoon die au riep op een gegeven moment en dat was onze grote vriend PIET.

Volgens Lian had de massage wel wat harder gekund, maar dat is goed voor de volgende keer.

Op een gegeven moment zou Gré bijna vallen, toen zei Gré tegen zeg Ans wat denk je laat haar maar even stuiteren en pak haar dan maar op.

Dat noemt men lief zijn voor elkaar.

Na de massage wilde Piet onze charmeur op de foto met diverse vrouwen.

Die Piet heeft niet genoeg aan 1 vinger maar neemt dan een hele hand.

Daarna gaan we met zijn allen weer in de taxi en die brengt ons naar de Mac Donalds.

Maar Grim Reizen had nog wat voor Lian en Ans in petto n.l. een schoonheidsbehandeling.

Voor Lian gaf het een extra tintje aan dit gebeuren omdat Lian altijd in een schoonheidssalon heeft gewerkt.

De dames kregen een masker op en Ans kon haar lachen niet bedwingen, maar of ze nu wilde of niet, ze mocht niet lachen.

Omdat het masker anders ging breken mocht ze niet lachen en Ans wilde graag een mooie dame worden.

Lian vond het super en nam alles goed in haar op.

Natuurlijk zo nieuwsgierig als ze is, vroeg Lian aan de dames van de schoonheidssalon vele dingen.

Na het salon gebeuren gingen de dames nog even op de markt shoppen.

Tegen half 8 was iedereen weer thuis en had Pen de BBQ al aan gestoken.

Iedereen was moe van deze mooie verwendag en om 10 uur gingen Lian en Ans al naar bed en nog lekker genieten van deze verwendag.

Maar Piet onze nachtbraker wilde nog even achter de computer.

Welterusten tot morgen!!!

Verslag 31 oktober

Vanmorgen was er tijd om uit te gaan slapen.

Piet was deze morgen al vroeg op 5 uur.

Maar daarna kwam Klaas Vaak nog even langs bij Piet en die strooide Piet nog wat slaap in de ogen.

Ans was tegen half 8 wakker en heeft van Gré koffie op bed gehad.

Lian kon nog lekker rustig aan doen, want de kleermaker kwam tegen half 11.

Ans heeft vanmorgen heerlijk rustig achter de computer gezeten terwijl Lian de kleren aan het passen

Piet wilde graag zwemmen, dus nam onze onderzeeër een duik in het zwembad.

Het was een rustige morgen en de middag zou ook rustig verlopen.

Terwijl Pen, Piet en Gré met de Tuk Tuk weg waren om diverse dingen te gaan doen, vermaakte Lian zich prima in het zwembad.

Ans heeft even een tukje gedaan, want het zijn vermoeiende dagen.

Gerda heeft Ans daarna haar nagels geknipt .

Maar de dames hadden nog wat leuks in petto voor Paulien en Gerda.

Lian en Ans waren dol op kleien en dat werd me toch een poppenkas.

Gerda dacht dat de ontstopper wel mocht komen om al dat klei weg te gaan werken.

Grim Reizen heeft geregeld dat a.s. dinsdag, Ans en Lian weer naar de schoonheidssalon konden gaan.

Maar onze Piet was deze middag in de salon en heeft niet de baard er afgekregen, maar de baard er af laten halen.

Piet vond dat de mooie meisjes wel lekkere zachte handen had.

Maar wat Piet deze dag super vond dat was met de Tuk Tuk.

Morgen worden we om 5 uur gewekt, want we gaan morgen naar de River Kwai.

Dus we gaan vanavond maar een beetje op tijd naar bed.

Welterusten tot morgen!!!!

Verslag zondag 1 november

Vanmorgen op zondag 1 november ging het op alle slaapkamer deuren van, klop, klop. klop.

Zou dat Sinterklaas al zijn?????

Nee, het was Paulien die iedereen wakker ging maken, want we gaan vandaag naar de River Kwai.

Dus iedereen gauw uit bed en de gebitten in de mond en gauw aan het ontbijt.

De bus stond er al, dus werden alle zeilen bijgezet om zo gauw mogelijk weg te gaan en op naar de River Kwai.

Langs de wegen in Thailand vind je overal foto’s van de Koning en de Koningin.

Onderweg hebben we veel tempels gezien.

We zijn eerst naar de Ere begraafplaats geweest en daar lagen ook veel gesneuvelde soldaten uit Nederland, die aan de Burma spoorlijn hebben gewerkt.

We hebben de bus midden in de stad kunnen parkeren en dicht bij het oorlog museum.

Iedereen vond het interessant om in het museum te kijken.

Er hingen veel oude zwart witte foto’s zoals het toen is gegaan.

Beneden waren barakken waar de gevangenen soldaten in zaten.

Ook was er een wagon na gemaakt met een gevangene er in.

Heel erg indrukwekkend was het dat de gevangenen onder het toe zien van een Japanner met geweer, moest werken aan de spoorlijn.

Er waren veel gebruiksvoorwerpen te zien zoals een naaimachine, typmachine, potten en pannen, messen en vorken van de soldaten en nog veel meer.

We hadden een mooi gezicht op de brug over de River Kwai.

Menig foto werd daar gemaakt.

Piet en Ans hebben een echte leguaan op schoot gehad, want die leefde op het terrein van het museum.

Het was inmiddels 1 uur en we hadden wel trek in wat eten.

Er was een restaurant en dat hete Restaurant de River Kwai.

We hadden mooi uitzicht op het water en de brug.

Na het eten was er tijd om te gaan shoppen op de grote markt.

Tegen 8 uur waren we weer in onze Villa Coconut .

Tegen 12 uur lag iedereen moe maar voldaan van deze mooie dag op bed.

Welterusten tot morgen !!!!

Maandag 2 november

Piet was al vroeg wakker want de uil (alarm ) ging af, Piet heeft zijn eigen alarm meegenomen van huis.

Gré stond gelijk naast haar bed, want van een uil wordt je wel wakker van.

Ans was ook vroeg wakker en heeft heerlijk van Gré ontbijt op bed gehad.

Ze vond het fantastisch, ontbijt op bed en je krijgt daar ook een echt vakantie gevoel bij.

Piet en Gré gingen daarna ontbijten.
Gerda werd wakker tegen half 10 en dus nam ze eerst een heerlijk bakkie koffie voordat ze naar Ans ging
Om 10 uur waren Lian en Paulien op en hadden ook dat heerlijk vakantie gevoel.Op tijd deze morgen ging Piet heerlijk zwemmen, ook Ans kwam er gezellig bij zitten en werd er over van alles gezellig gepraat.
Je kon aan Ans goed zien dat ze al lekker bruin werd en Piet bleef ze wit als een melkfles.( grapje )
Gerda heeft heerlijk Ans haar haar gewassen, ze dacht op een gegeven moment dat ze bij de massage salon zat.
Zo goed kan Gerda Ans haar haar en hoofd masseren.Zou Gerda voor een nieuwe baan gaan????Lian heeft ook genoten vandaag van ons privé zwembad.

Pen is om 6 uur vanmorgen al voor ons naar de markt gegaan en heeft eten opgehaald, maar ook bloemen.Vandaag is het een Nationale dankdag voor het water en dan is alles versierd met bloemen.Zo is Pen voor ons deze dag 4 uur bezig geweest om bloemstukjes te gaan maken.

We gaan vanavond naar Kao Tao en daar zijn de bootjes verlicht en versiert met bloemen.Het is een feest voor de inwoners van Thailand en ook voor ons.
Dus we treffen het vandaag en dat pakt niemand ons weer af.We gaan op tijd dineren want de taxi haalt ons om 5 uur in de middag al op.oen we bij Kao Tao aankwamen zagen we al spoedig meisjes verkleed in een auto zitten. Pen nam alle bloemstukjes mee die ze vandaag had gemaakt.

We kwamen aan bij het water en toen moesten we de bloembakjes in het water leggen en zo dreven de bloembakjes verder het water op. Dat deden heel veel mensen omdat ze dankbaar zijn voor het water. Er waren versierde wagens met mooie jonge meisjes er op. Piet kreeg het natuurlijk weer voor elkaar om met een paar dames op de foto te gaan. Die Piet is een charmeur hoor! Die kan er wat van.

Er waren veel marktkraampjes met veel voedsel. Pen vertelde dat in Hua Hin bij de zee ook een grote party aan de gang was met optochten. Maar helaas toen wij daar aankwamen was dat net afgelopen. Wel hebben we nog een paar versierde wagens gezien. En Piet zag natuurlijk weer de mooie verklede dames. Het was zo druk op de weg naar het strand toe in Hua Hin en de vele mensen waren niet meer te tellen.

Tegen 10 uur waren we weer Thuis in onze villa Hua Hin. Tegen 12 uur was het muisstil in de Vila Coconut zzzzzzzzzzzzttttttttttttt. Welterusten tot morgen!!!!!

------------------

Verslag dinsdag 3 november

Het werd een rustige morgen iedereen was aan het uit rusten van de vermoeiende dagen.

Piet was in de landkaart aan het kijken en wilde gaan kijken naar de plaatsen waar we geweest zijn.

Maar de namen van de plaatsen zijn zo moeilijk voor ons, dat het zoeken wel erg moeilijk was te vinden.

Het waaide vandaag zo hard, dat Piet zijn gehoorapparaat van zijn hoofd af waaide.

Ans had ook grote moeite om de vouwen in haar broek te houden, zo erg waaide het.

Maar we hebben de zon vandaag gezien en dat kunnen ze in Nederland niet zeggen.

De berichten uit Nederland waren 8 graden en veeeeeeel regen.

Om 12 uur kwam de taxi ons weer halen, Ans en Lian gaan naar de schoonheidssalon en Piet wilde zich wel eens een miljonair voelen.

Dus gingen Pen, Piet en Gré naar de overdekte winkelcentra om een miljonair ijs te gaan kopen.

Daarna maar weer in de taxi en Piet en Pen gingen naar de massagesalon.

Gré ging met de taxi om de dames op te halen vanuit de schoonheidssalon.

Ans en Lian straalden erover en er zat geen puistjes in de dames hun gezicht, ze lijken wel weer 18 jaar.

De massage personeel stond ons al op te wachten.

Lian koos deze keer voor een hardere massage.

Ans die dacht dat ze in de wolken was en het gaf haar een fijn gevoel.

Piet die werd deze keer geholpen door een blinde dame en je zag Piet denken, ze is blind en hoe doet ze dat?

Na 3 uur Thaise massage was iedereen als herboren.

Toen we buiten kwamen begon het opeens erg te regenen.

Die regen gooide alle plannen in de war.

We wilden graag naar de nachtmarkt, maar als het zo regent dan worden we ziek.

Dus werden de plannen weer gewijzigd, we gaan naar een pizzeria restaurant en gaan daar heerlijk eten.

Iedereen zat heerlijk te smullen van de pizza of de spaghetti.

Na het eten wilden de gasten wel een lekker ijsje.

Verslag woensdag 4 november

Iedereen had goed geslapen deze nacht en we konden er vandaag weer goed tegen aan gaan.

Lian was zo goed uitgerust dat ze als eerste aan het ontbijt tafel zat.

Na het ontbijt is Ans achterover gevallen uit haar rolstoel.

Ze heeft geen kleine wieltjes achter haar rolstoel zitten.

Paulien heeft op Ans haar hoofd een koude ijspakking gelegd.

Maar gelukkig is alles goed afgelopen met Ans.

De taxi was er om 11 uur om ons op pad te gaan naar Kau Tau.

Daar waren veeeeeel Boeddha’s en tempels er woonden daar zelfs monniken.

Lian vond het schitterend, Ans en Piet genoten met volle teugen.

Piet riep steeds maar weer, mooi!!!!

Het tempel gebied met Boeddha’s lag aan de zee.

De kleine bootjes lagen aan wal en de zee was erg ruw.

We stapten later weer in de taxi en wilden naar het zomerpaleis gaan van de koning.

Het is altijd open, maar deze keer treffen we het niet, het zomerpaleis van de koning is vandaag gesloten.

Dus gingen we maar richting Villa Coconut.

Pen heeft wat lekkere hamburgers en loempia’s voor ons klaar gemaakt.

Hoe ze dat zo snel voor elkaar krijgt is ons een raadsel.

Ans wilde nog graag even op bed, want de schrik zat er bij Ans van vanmorgen er nog een beetje in.

Ook lian wilde nog even een uiltje knappen, maar Piet die stoere vent hielp Gré maar even mee met het verslag.

Om 5 uur in de middag reed de taxi weer voor en konden we instappen.

We gaan vanavond naar een Diner Party met Thaise dansen.

Voordat we in de taxi gaan voorzien we ons eerst van deeet, want daar zitten veel muggen.

We werden welkom geheten door een mooie jonge Thaise dame in de kleding van Thailand.

Ook zij voorzag ons weer van het muggenspul, zodat we niet gebeten zouden kunnen worden.

We waren er al om half zeven dus mooi op tijd en we hadden de mooiste plek.

Het eten was heerlijk en iedereen genoot er van.

De dansers waren erg goed.

Sommigen gooiden de benen in de lucht en Ans riep dat kan ik ook wel .

Ze hadden mooie kleren aan, Piet genoot bij de vechtsport.

Ans was zo onder de indruk dat ze vergat om te gaan eten.

Lian, Piet en Ans waren erg onder de indruk en genoten met volle teugen van het dansen.

Paulien en Gerda werden uitgekozen om mee te doen met het dansen over de stokken heen.

Maar toen we thuis kwamen waren de twee dames zo stijf zodat ze het ene been niet voor het andere konden krijgen.

Maar ja dat krijg je op een bepaalde leeftijd.

Tegen 11 uur lag iedereen weer op bed, want morgen gaan we weer naar Nederland terug vliegen met de KLM.

Welterusten tot morgen !!!!!!

We keken met elkaar achterom en zagen dat het harder was gaan regenen.

Dus besloten we maar om maar naar de Villa Coconut te gaan.

We waren een beetje koud van de regen en toen was er op eens de Nederlandse koffie.

We gaan maar een beetje op tijd naar bed want de regen hield maar niet op.

Het had wel een voordeel, we konden een beetje wennen aan de regen die in Nederland voorspeld is als we weer naar huis gaan.

Nog 2 nachten in de Villa Coconut en dan gaan wij weer terug naar het natte en koude Nederland.

Welterusten tot morgen!!!!

5 november weer naar huis

Dit was onze laatste morgen in de Villa Coconut in Thailand.

Lian wordt deze morgen nog even verwent met een nail paint.

Lian krijgt een mooi kleurtje op haar nagels met een bloempje er in.

De vrijwilligers gaan de koffers in pakken en dat valt niet mee.

De koffers zitten overvol met cadeaus uit Thailand.

Tegen 1 uur in de middag heeft Pen voor ons een heerlijke maaltijd klaar gemaakt.

Om 3 uur in de middag staat de bustaxi weer klaar om ons naar het vliegveld te brengen van Bangkok.

Het is wel 3 uur rijden voordat we aankomen op het vliegveld.

We krijgen weer alle hulp van de Thaise jongens die werken op het vliegveld

Het vliegtuig van de KLM brengt ons weer terug naar het natte en koude Nederland.

We worden weer goed verzorgt door het KLM personeel.

Het wordt een lange zit in het vliegtuig en we gaan proberen om nog even te gaan slapen.

Dan duurt het vliegen ook niet zo lang en zijn we zo weer in ons eigen vertrouwde Nederland.
Iedereen gaat op Schiphol zijn eigen weg.
Lian met Paulien gaan met de trein naar Limburg.
Ans gaat met de taxi naar Katwijk en Piet gaat naar zijn eigen vertrouwde Groningen terug.
Ook zo is er weer een einde gekomen aan deze mooie vakantie in Thailand.