Piet in thailand 2012, deel 4 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Piet Pen - WaarBenJij.nu Piet in thailand 2012, deel 4 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Piet Pen - WaarBenJij.nu

Piet in thailand 2012, deel 4

Blijf op de hoogte en volg Piet

21 Februari 2013 | Thailand, Hua Hin

VERSLAG VAN DEVAKANTIE NAAR THAILAND 29 NOVEMBER 2012

VERSLAG VAN DE VAKANTIE NAAR VAN 29 november 2012

Het begint een eentonig verhaal te worden maar vannacht heeft het weer behoorlijk geregend. Als we allemaal uit bed zijn, regent het helaas nog steeds. Pen gaat dus maar boodschappen doen met haar auto, anders wordt ze toch wel erg nat. Want de regen komt echt met bakken uit de lucht. Als Pen terug is verteld ze ons dat in het centrum van Hua Hin de straten blank staan. Dat beloofd voor vandaag weer niet veel goeds. Dus hebben we maar een verplichte extra massage gepland. Ook niet erg vervelend als het zo regent, dan kunnen we in elk geval lekker ontspannen. Als we zo naar de weersverwachting kijken voor komende dagen, wordt het pas weer beter als wij alweer naar huis zijn. Hebben we geen problemen met regen vandaag dan zorgt Piet wel op zijn eigen manier voor “problemen" hij moest wel heel erg nodig naar het toilet en hij werd dan ook keurig geholpen.

Maar wat we toen nog niet wisten, was dat het een begin van een groot probleem zou zijn. Piet moest poepen, maar het leek wel of er een olifant op het toilet had gezeten! Frank en Gre hebben het nog wel zelf proberen op te lossen maar dat lukte toch niet meer. Pen moest de loodgieter maar bellen. Uiteindelijk heeft Frank John maar gebeld, de eigenaar van de villa. Zou hij ons probleem op kunnen lossen? Gelukkig lukt het john het probleem te verhelpen. John is een zeer vriendelijke, toegankelijke Engelse man die is getrouwd met een Thaise vrouw. Zo is het mogelijk dat hij hier deze villia kan bezitten. En wij kunnen deze weer mooi huren voor een goed prijs. Wat dat betreft hebben we heel wat betere ervaringen met deze Engelman, dan met andere mensen in deze straat, waar we in het verleden een villa huurden. Deze Nederlandse mensen proberen rijk te worden over de rug van de gehandicapten die bij hun boeken. Iets wat je in John helemaal niet herkend.

Piet houdt wel van een beetje plagen en besluit dat vandaag Patrick het slachtoffer daarvan moet worden. Maar dat is niet erg, want Patrick plaagt Piet ook wel vaak, dus daar moet hij maar tegen kunnen. Piet wil even zijn spierballen laten zien en grijpt Patrick in kraag. Uiteindelijk heeft Piet het dan toch gewonnen. Na een heerlijke lunch is het tijd voor de verplichte massage. Piet die past op dat Pen niet wegloopt en dat er geen kerels aan de poort komen. Onze eigen huisfotograaf Gre, werd tijdens haar werk nog hinderlijk voor de voeten gelopen door een brutale man die zichzelf scheen te vinden. Na de parade is het wonder nog steeds droog, dus de italiaan wordt ingewisseld voor een etenje in de open lucht aan zee. Wel zo prettig als je al heel wat uren hebt gezeten.

Na het eten gaan we terug naar de villa om daar Loi Katong af te sluiten. Pen heeft lampionnen gekocht die we aansteken en oplaten aan het zwembad. Bennie en Frank gaan samen met Piet hun film afkijken die ze vanmiddag hebben opgezet vanwege de regen. Patrick maakt het verslag af en Clemens deelt een bier uit. Gre selecteert de foto’s voor het verslag en als alles is, is het weer haast tijd om te gaan slapen. We hopen morgen op beter weer zullen zien of we dat ook krijgen. Clemens wil vandaag een harde massage, hij voelt er altijd maar weinig van. De masseuse van Frank is weer te laat, maar dat is eigenlijk wel een beetje standaard. Bij Bennie wordt vandaag een poot uitgerukt en hij wordt half dubbel gevouwen. Clemens spant vandaag wel de kroon, hij wordt echt bijna letter dubbel gevouwen en dat voor een man van 80. Na 2 uur krijgen we nog een kopje thee en betalen we allemaal onze behandeling.

Het is tijd om te gaan kijken of Piet zijn taak goed heeft uitgevoerd en Pen niet heeft laten weglopen of laten stelen door een vreemde man. Maar gelukkig, als we terug komen zijn Piet en Pen er allebei nog. Vanavond gaan we eten bij de Italiaan in het centrum. De taxi kan ons voor de deur afzetten, dus als het regent worden we niet heel erg nat.
Bennie laat daar graag nummertje 46 voor zichzelf klaarmaken. Dit vindt hij lekker. Het eten is weer erg lekker en we likken onze vingers erbij af. We wachten nog steeds tot Piet het eten gaat betalen. Hij heeft dit wel beloofd, maar hij heeft het nog niet gedaan. Hij schuift heel handig steeds weer de rekening door naar Gre. Maar Piet, als je het niet kan betalen, dan kan je hier toch afwassen? Maar Piet niet zoveel trek in. Hij gaat liever met ons mee terug naar de villa straks. Jammer voor Bennie want die wilde nog wel een whisky onder de rok.

Nou dan maar weer met Piet terug en Gre weer veel baths armer. De dag zit er alweer bijna op. Morgen is het vrijdag. Tijd om de koffers te pakken. Zaterdag gaan we naar bangkok om daar nog rond te kijken en te slapen in een heel groot hotel. Het Bayoke Sky Hotel, met grote kamer en hele grote buffetten. Dat zal me belevenis worden

WELTERUSTEN, TOT MORGEN!!

VERSLAG VAN DE VAKANTIE NAAR THAILAND VAN 30 NOVEMBER 2012

Vandaag scheen de zon eindelijk weer en daar waren we erg blij mee, we waren de regen goed zat. We waren het er over eens dat we vergeleken bij Nederland geen klagen hadden. Vanmorgen gaan Bennie, Patrick en Dhr. Clemens met de taxi naar de barbier zij willen zich laten scheren. Terwijl de mannen naar de barbier waren gingen Frank en Gré de villa schoon maken onder super visie van Piet Onder het schoonmaken maakte Piet veel lol en hij schaterde er soms over. Maar ook de mannen hadden veel lol bij de barbier en Dhr. Clemens wachtte maar op zijn bakkie koffie die hij niet kreeg. Hij is gewend aan de Nederlandse kapper daar krijgt hij wel een bakkie. Maar helaas zijn we in Thailand wat dat betreft en daar krijg je een glimlach en daar moet je het mee doen.
De barbier was een Thaise vrouw en de jongens knipperden even met hun ogen want dat waren ze niet gewend. De stoelen waar de jongens in moesten gaan zitten gingen zelfs in een lig stand. De jongens leken wel bakvissen zoveel lol hadden ze met elkaar en het gegiebel klonk de barbier als muziek in de oren. Het is wel wat anders dan de muziek te horen van Whou Then Wong. De barbier gebruikte per persoon 3 scheermesjes en daar kan je uit op maken dat het scheren geen overbodige luxe is Vooral Patrick die had inmiddels een baard waar je U tegen zei. Na het schoonmaken was het tijd om de koffers in te gaan pakken, Patrick en Bennie moesten de koffers nog in gaan pakken nadat ze bij de massage waren geweest. De mannen waren tegen half drie pas weer in de villa, Piet, Frank en Gré hadden inmiddels de tafel gedekt en hadden al gegeten toen de mannen weer thuis kwamen. We hadden vandaag een druk programma, want om drie uur hadden we afgesproken dat we naar de massage salon zouden gaan. Heerlijk laten verwennen met een stevige massage die de meisjes gaven. Frank wilde net zoals Gré een zachte massage. Tegen half zeven kwam de taxi weer voorrijden om ons naar de nachtmarkt te brengen. Doordat Grim Reizen al jaren in Hua Hin komt weten we de lekkere restaurants inmiddels wel te vinden. Het vuur onder de pannen maakte overuren Tijdens het eten likten we onze vingers erbij af. Omdat het droog was gingen we nog even over de nachtmarkt, maar er werd niet veel gekocht. Morgen gaan we naar Bangkok en daar is het op de markt veel goedkoper. De blijven echte Nederlanders altijd op koopjes jagen. Patrick ging daarna nog even met Pen mee naar huis, want de hulpmiddelen van Grim Reizen moeten naar Pen haar huis gebracht worden. Tegen 12 uur lag iedereen op één oor.
Welterusten tot morgen!

VERSLAG VAN DE VAKANTIE NAAR THAILAND VAN 1 DECEMBER 2012
Dit was de laatste nacht in de villa Raya en we moeten helaas weer naar huis, maar voordat we naar huis gaan slapen we nog één nacht in het Bayoke Sky hotel in Bangkok. Na het ontbijt gaan we in de bus op weg naar Bangkok. De reis duurde ongeveer 3 uur voordat we bij het hotel aankwamen. De koffers werden uitgeladen en we gingen ons inchecken. De kamers werden verdeeld en nadat we wat gedronken hadden gingen we weer de bus in om een boottocht te gaan maken over de grote rivier die dwars door Bangkok heen liep. Op de Chao Phraya rivier is het een drukte van belang. Veel hotels zoals b.v. Hilton hotel hebben een eigen boot die de gasten naar de andere kant van de rivier brengen. De lokale bevolking en ook de toeristen verplaatsen zich met de River Express die erg goedkoop is. Langs de rivier vind je vele huizen op palen en je kunt je haast niet voorstellen dat daar nog mensen in wonen. We varen langs prachtige tempels en komen ogen te kort. We kunnen ook het paleis zien van Koning Bhumibol zien vanaf het water. De boten die hier varen zien er heel anders uit dan bij ons in Nederland. We komen ogen te kort en vragen ons af of de mensen die aan het water wonen geen last hebben van de vele slangen die wij hebben gezien. Waar we weer uit de boot gaan staat een hele bijzondere tempel die gemaakt is in een bootvorm. Het lijkt wel op de Ark van Noa. De boot Tempel is nog niet helemaal af maar er komen intussen wel veel touristen. Ook zien we weer veel mooie tempels en Boeddha’s. Nadat we ons hebben gedoucht gaan we naar het diner in het Bayoke Sky hotel. We moeten naar de 89e etage voordat we bij de eetzaal zijn. Wat we daar allemaal aantreffen aan eten is niet normaal. Lange rijen met tafels met al dat lekkere eten. Je kan zelfs kreeft eten. Met een prachtig uitzicht over Bangkok genieten wij van al dat lekkere eten. We likken onze vingers er bij af. Daarna gaan we nog naar de nachtmarkt en er zijn een paar van onze gasten die nog leuke dingen kopen.
Tegen 12 uur ligt iedereen moe maar voldaan op bed. Het is de laatste nacht in Thailand en morgen gaan we weer terug naar het koude Nederland.
Welterusten tot morgen!
VERSLAG VAN DE VAKANTIE NAAR THAILAND VAN 2 DECEMBER 2012

We hebben de laatste nacht overnacht in het Bayoke Sky hotel in Bangkok. Het hotel heeft 88 verdiepingen, de diner room ligt op de 86 verdieping en op de bovenste verdieping, de 88 verdieping, draait een uitzichtplatform zodat je een schitterend uitzicht heb over Bangkok. We hadden het gevoel dat we miljonairs waren we hadden zeer ruime kamers. Het hotel beschikte zelfs over een golfbaan, een groot zwembad, een spa en fitnessruimte en een danszaal. Het restaurant was geweldig en we genoten van al dat vele overvloedige eten. We hadden een prachtig uitzicht over BangkoK. Tegen 10 uur bracht de bus ons weer naar het vliegveld van Bangkok. Toen we ingecheckt waren kwamen de hulptroepen van het vliegveld al op ons af om ons naar de gate te brengen. Natuurlijk hadden we nog even tijd voor een lekker bakkie koffie. De baths wat we over hadden wisselden we weer in en we kregen weer onze vertrouwde euro’s. Tijdens de vlucht werden we weer goed verwend door de stewardessen. Ons vliegtuig van de KLM bracht ons weer veilig terug naar ons koude Nederland. Grim reizen wil de gasten Bedanken voor hen vertrouwen en we hopen jullie weer terug te mogen zien op één van onze reizen. Ook willen wij Patrick van Breda bedanken voor het geweldige verslag van deze reis.

• 25 Februari 2013 - 15:56

Iris:

fantasties.

• 09 Maart 2013 - 12:36

Dirk:

Ik heb gehoord dat er ook slangen zijn.

• 23 Maart 2013 - 19:04

Wheelchair Thailand Hua Hin:

Voor individueel begeleide reizen naar Thailand neemt u het beste contact op met Gehandicapten.com .

Komplete reispakketten inclusief ticket, begeleiding tijdens de vlucht, verblijf in luxe villa met aangepast privé zwembad, gratis gebruik van hulpmiddelen, persoonlijke verzorging tijdens verblijf, volpension, service van huishoudster, luchthaventransfer, excursies met gids.

Aanbiedingen in mei, juni, juli en augustus.

Meer informative te verkrijgen bij Hanneke van der Linde. Emailadres is info@gehandicapten.com.

• 05 Mei 2013 - 10:12

Frank:

Nou een heel leuk reisverslag. En je weblog is nu ook een reclamebord :-)

• 27 Maart 2017 - 03:00

Wheelchait Thailand:

Gehandicapten.com verhuurt nog steeds luxe villa's in Hua Hin. Om de hoek ligt het nieuwste winkelcentrum. Grim Reizen is gestopt en Villa Raya van John en Ararya Symmons heeft geen rolstoeloprit meer. Deze villa wordt tegenwoordig alleen nog lange termijn verhuurd. Pen de huishodster werkt ook niet meer als huishoudster. Akamai Village is failliet. Bijj Careresorts kijk je in de woonkamer van de eigenaar. En het personeel daar wordt onderbetaald.