piet in thailand 2012, deel 2 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Piet Pen - WaarBenJij.nu piet in thailand 2012, deel 2 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Piet Pen - WaarBenJij.nu

piet in thailand 2012, deel 2

Blijf op de hoogte en volg Piet

21 Februari 2013 | Thailand, Hua Hin

VERSLAG VAN DE VAKANTIE NAAR THAILAND VAN 19 NOVEMBER 2012

Vanmorgen zijn we om negen uur allemaal weer present. De heftige regen dreigt ons gemoed vandaag te gaan verpesten, maar we blijven positief. Het zal toch vast wel droog worden vandaag? Het ontbijt is vandaag met een aantal dingen uitgebreid. Natuurlijk is er weer vers fruitsap en ontbreken de croissants niet, maar vandaag is er ook yoghurt aan het assortiment toegevoegd. Na het ontbijt maken we ons klaar voor een dagje overdekt shoppen in de Market Village. We zijn blij dat we gezien de weersomstandigheden, vandaag hiervoor hebben gekozen. Bennie gaat even met zijn laptop naar de winkel om te kijken of zij misschien zijn probleem kunnen oplossen. Clemens blijkt net een ekster te zijn. Alles wat glimt wil hij wel kopen. Voor Piet gaan we op zoek naar een leesbril. Zijn eigen bril heeft hij thuis laten liggen. Al snel vinden we een goede bril voor hem, maar als zijn oog valt op een mooie zonnebril wil hij deze toch ook wel erg graag hebben. Nu lijkt hij de beroemde gangster Al Capone wel!! Bennie is op zoek naar diamanten. Geen echte natuurlijk, maar goed lijkende neppers. Wie zou hij ten huwelijk gaan vragen. De gaat zo snel dat het intussen alweer tijd is geworden om te gaan eten. Beneden bij de supermarkt kun je goedkoop en lekker eten.

Na het eten komt Patrick er al snel achter dat Gre haar roeping toch echt heeft gemist. Ze is de flauwste niet en steekt zonder enige moeite Clemens helemaal in het nieuw. Hij koopt een mooi overhemd en een mooi shirt, wat hij allebei kan combineren met een mooi vest wat Gre er dan ook nog maar even bij vindt. Uiteindelijk weet Clemens met zijn aankopen een flinke korting te ritselen. Tijd voor ons vaste rondje ijs! Sommigen maken ook even tijd om de volle blaas te legen. En dan is er ijs… En lekker dat het hier is. Al zijn Patrick en Gre het er snel over eens dat het niks is bij de Coupe Milionair. Piet ligt wel erg goed bij de dames. Alsof hij George Clooney is laat hij zich gewillig op de gevoelige plaat vastleggen. Wat doet hij toch met al die vrouwen? Vanavond eten we lekker makkelijk. Pen heeft weer wat van die heerlijke wraps met kip opgehaald. Die hoeft ze alleen maar even op te warmen en we kunnen eten. Vanavond komt Taylor weer. Bennie heeft wat bij hem besteld en nu komt hij informeren of dit is wat Bennie in gedachten had. En wie weet, weet Taylor bij nog wat meer mensen zijn goede waar aan de man te brengen.Na het eten ging onze stoere vent Patrick in het donker nog even een duik nemen in het zwembad.
Tegen 12 uur was het erg rustig in de villa Raya

VERSLAG VAN DE VAKANTIE NAAR THAILAND VAN 20 NOVEMBER 2012

Goedemorgen. Vandaag is het alweer dinsdag. Wat gaat de tijd toch snel als je het naar je zin hebt. Om 9 uur is iedereen wakker. En als je nog niet wakker was dan zorgde Piet er wel weer voor dat je wakker werd. Pen heeft zoals altijd weer goed voor het ontbijt gezorgd. Vandaag hebben we er voor het eerst een gekookt ei bij. Na het ontbijt gaan we ons klaarmaken om op excursie te gaan. Iedereen raapt zijn spullen bij elkaar. Gre helpt Piet met verder aankleden, terwijl Frank Bennie ondersteunt bij zijn verzorging. Het is al lekker warm. Patrick gaat zijn schoenen zoeken. Nou ja, schoenen? Het enige model schoen wat hier wordt gedragen is de Nike Air Jeruzalem, zegt Bennie. Vandaag gaan we naar Monkey Mountain, ofwel de apenberg. Al snel is duidelijk waarom het hier de apenberg heet. Het stikt hier van de apen! Pen noemt de apen hier zelfs de Maffia Monkeys. Onze chauffeur staat als Gre en Frank even uitstappen om wat foto’s te maken, paraat met een katapult om de beesten de nodige schrik aan te jagen. Als Clemens zijn blikje cola even neerzet is al snel duidelijk waarom de apen hier Maffia Monkeys worden genoemd. Nog binnen een tel is het blikje met inhoud vertrokken. En dat zie je niet meer terug.
We kunnen hier wel lekker shoppen in de kleine stalletjes van de lokale bevolking. Al kun je hier ook merken dat de crisis toeslaat, maar. Iedereen kijkt er weer de ogen uit. Al onze gasten zijn hier al eens eerder geweest, maar toch zien ze nog elke keer wat nieuws. Als Clemens zijn rollator weer heeft volgeladen en ook Piet, Bennie en Patrick de nodige Bahts hebben uitgegeven is het tijd voor de volgende stop.We rijden van Monkey Mountain naar het Viewpoint, waar we een prachtig uitzicht hebben over de stad. Intussen is het alweer tijd geworden om te gaan lunchen. Bij het viewpoint zijn de meest prachtige Buddhas te zien. Deze worden door de bevolking helemaal beplakt met goud als offer aan hun God. Frank en Gre maken speciaal voor ons een rondje langs enkele van de beelden. Gre maakt enkele mooie plaatjes voor in dit verslag, waarvoor onze hartelijke dank.
Pen heeft vanmorgen zo hard gewerkt dat ze ook onze lunch al heeft voorbereidt. Wat is zij toch een goede hulp voor ons. Na de lunch is het tijd geworden om terug te gaan naar de villa. Bennie wil zich nog graag even douchen voor we straks weer naar de massagesalon gaan. Patrick besluit zolang er nog tijd is, even een duik te nemen in het zwembad om zich daarna buiten in de buitendouche klaar te maken voor vertrek. Piet blijft straks weer lekker bij Pen, hij laat zich wel lekker door haar in de watten leggen. Bennie, Patrick, Clemens, Frank en Gre gaan tegen 4 uur weer naar de massagesalon om lekker 2 uurtjes fijn gekneed te worden. Piet die halen we straks weer op, want vanavond gaan we eten in het centrum. Na de massage is de taxi er al snel en dat mag ook wel, want we lusten wel wat. Wat is het eten lekker zeg. Gelukkig kent Gre hier veel leuke plekjes waar je heerlijk kan eten en we genieten er allemaal met volle teugen van.
Na het eten gaan we wandelen door het centrum en gaan we even langs bij Taylor. Normaal komt hij bij ons in de villa, maar we zijn toch in de buurt dus we kunnen net zo goed even bij hem langsgaan. Als het goed is heeft hij voor Bennie een broek klaar en voor Clemens zijn overhemden. Die man is zo vlug! Als we klaar zijn bij Taylor gaan we naar het terras. Gewoon, een beetje mensen kijken. Er komen veel mensen voorbij die proberen hun spulletjes te verkopen. Dat de mensen hier veel doen om aan hun geld te komen is ons wel duidelijk. Ook ontsnappen we niet aan de aandacht van de dames van lichte zeden. En dat is voor sommige gasten helemaal geen straf. Als we eenmaal op het terras zitten zijn de straatverkopers en straatartiesten niet meer bij ons weg te slaan. Clemens kan het niet laten om ook hier nog even het een en ander aan prullaria in te slaan. Bennie, Piet en Patrick worden in een jolige bui nog even gefotografeerd met een geinig hoedje op het hoofd.
En bij Piet begon spontaan weer zijn haar wel erg snel te groeien. Na een lange dag worden we weer opgehaald door de taxi om terug te gaan naar de villa. Het is voor vandaag wel weer mooi geweest, we zijn moe en willen wel naar onze bedjes. Tegen middernacht ligt iedereen dan ook op 1 oor en wacht de lange nacht…
WELTERUSTEN TOT MORGEN!!!

VERSLAG VAN DE VAKANTIE NAAR THAILAND VAN 21 NOVEMBER 2012
Iedereen is vandaag lekker lui. Pas tegen 10 uur is iedereen klaar om te gaan ontbijten. Vandaag is het gekookt ei van gisteren vervangen door de gebakken versie. We blijven vandaag lekker bij de villa er staat een rustdag op het programma. Bennie en Gre maken van de gelegenheid gebruik om naar de massagesalon te gaan om hun nagels te laten verzorgen. Bennie laat er zijn teennagels bij knippen en Gre laat al haar nagels verzorgen en lakken. Piet gaat met Frank lekker aan het zwembad zitten, waar Clemens zich ook alweer bevindt. Patrick pakt weer zijn administratieve taak op en maakt een begin met het verslag. Pen gaat even naar de Market Village om boodschappen te doen. Blijkbaar houdt Clemens het toch niet uit aan het zwembad. Hij besluit maar om vrijwillig de afwas te gaan doen, die Pen heeft laten staan omdat ze eerst boodschappen is gaan doen voor de barbecue van vanavond. Als Bennie en Gre terugkomen laat Bennie trots zijn rose gelakte nagels zien. Omdat Pen zo hard voor ons werkt, geven we haar vanmiddag een massage cadeau. Die heeft ze dan ook wel verdiend!!
Clemens gaat vanmiddag naar de kapper. Hij wil zijn haar laten knippen. Want, hij mag dan een man op leeftijd zijn, hij wil er nog graag goed uitzien. Dus laat hij ook nog even zijn nagels verzorgen. Het blijft toch een echte relom. Dat er nog interesse voor hem is, zagen we gisteravond wel. Hij had over aandacht van de jonge vrouwen niet te klagen. Ze knepen hem zelfs in de billen. Pen kon haar lachen maar moeilijk bedwingen, maar Frank zei haar het toch maar vooral niet verder te vertellen. Maar, zo zei Clemens achteraf nuchter, voor dat soort dingen kom ik niet hier. Bennie vindt het tijd om de zon maar eens op te zoeken. Patrick en Frank maken van de gelegenheid gebruik om een verfrissende duik in het zwembad te nemen. Gre brengt intussen Pen weg voor haar massage en ze brengt Clemens zoals afgesproken naar de kapper. Daarna laat hij zijn nagels verzorgen en komt dan terug met Pen. Wanneer Gre terug is waagt ook Piet zich aan een duik in het koude zwemwater. In het begin is hij wat onwennig, maar niet veel later zwemt hij vlotjes weg. Gre maakt wat foto’s terwijl Bennie als een ware badmeester aan de kant zit toe te kijken. In opdracht van Piet, duwt Gre Frank het water in. En daar ziet onze Piet de humor wel van in.
Na het zwemmen zet Frank Piet onder de buitendouche. Zou dit zijn straf zijn omdat hij Frank in het water liet duwen door Gre? Na ruim 2 uur komt Clemens terug met keurig verzorgde vingernagels. En zijn teennagels heeft hij zelfs laten lakken! Vanavond is er weer een barbecue. Onze eigen topchef Pen heeft er ook nu weer voor gezorgd dat het er allemaal weer heerlijk uitziet. Wat zouden we hier in Thailand toch zonder haar moeten beginnen?? Het smaakt ons zo goed, dat we onze vingers er bij aflikken. Na de barbecue gaan Bennie en Patrick met Pen nog even het centrum in. Piet en Clemens blijven bij Frank en Gre in de villa. Zij zetten daar de boel wel op stelten. Laat dat jonge grut maar schuiven. De “oudjes” passen wel op de villa. Als Bennie en Patrick terugkomen is het stil rond de Villa Raya. Zouden Piet en Clemens al slapen. Nou, Piet vast nog niet. Hij slaapt bij Pen in de woonkamer en wilde dus wachten tot de jongens terug waren. Hij kan bijna zijn ogen niet meer openhouden. Het lijkt erop dat hij luciferstokjes nodig heeft. Snel smaken ook de beide heren zich klaar om naar hun bed te gaan. Het is mooi geweest vandaag. Wat morgen brengt? Een dag heerlijk luieren aan het strand. En daar hebben we nu al zin i
WELTERUSTEN TOT MORGEN!!
VERSLAG VAN DE VAKANTIE NAAR THAILAND VAN 22 NOVEMBER 2012
Vandaag gaan we lekker naar het strand. Voor het ontbijt smeren we ons allemaal goed in. Dat is ook wel nodig, want de zon brandt al fel zo op de vroege morgen. Het is alweer zo’n 30 graden. Wij kunnen het ons dan ook nauwelijks voorstellen dat het in Nederland vriest. Ook willen we nog helemaal niet denken aan naar huis gaan.Na het ontbijt gaan we ons gereedmaken om naar het strand te gaan. En daar hebben we allemaal wel zin in. Bennie, die graag nog even wat tijd voor zichzelf wil, blijft bij Pen in de villa en komt vanmiddag met haar mee naar het strand.De taxi komt en Clemens, Piet, Patrick, Frank en Gre stappen in om te vertrekken. De chauffeur is ook vandaag zeer welwillend en helpt met het inladen van personen, rolstoelen en rollators. Na een kort ritje komen we aan bij het strand. Maar wat is dit nu? Waar zijn we nu belandt? De chauffeur is naar de verkeerde strandopgang gereden. Na enig aandringen is de man bereid om naar een andere strandopgang te rijden. Onze reloma Clemens wordt van al dat erin en eruit een beetje ongeduldig en laat zich duidelijk gelden. Je moet het niet moeilijker maken dan nodig is, zo zegt hij. Bij de volgende strandopgang blijkt alles nog te steil te zijn. Maar onze chauffeur besluit het erop te wagen en zijn taxi in het diepe te storten. De rolstoel van Piet en de rollator van Clemens zijn alvast meegenomen door een paar zeer hulpvaardige dames van het strand. Piet ligt als eerste lekker op zijn strandbed en al snel volgen Clemens, Patrick, Frank en Gre zijn voorbeeld. Tijd om wat te drinken en heerlijk te genieten in de zon. Zuster Frank maakt van de gelegenheid gebruik om haar… euh zijn nagels te laten verzorgen. Clemens kan het ook op het strand niet laten om de nodige prullaria aan te schaffen. Als hij maar niet met een te zware koffer naar Nederland terug gaat.
Ondertussen wordt er achter Patrick een deal bemiddeld tussen Frank en Gre. Ze zien hier wel de humor van in maar gaan hier natuurlijk niet in mee. Clemens waagt zich als eerste in zee, maar maakt ons alert op kwallen die op het strand aanspoelen. Piet geniet in de zon, terwijl Patrick op het strandbed naast hem kantoor houdt en aan dit verslag werkt. De kalme zee werkt rustgevend op iedereen en we moeten dan ook opletten dat we niet in slaap vallen. Frank wil weten of het allemaal wil lukken met het verslag en Patrick kan hem geruststellen, want ook dat is vandaag weer op tijd klaar. Clemens besluit zich met wandelstok en al in zee te wagen. Hij neemt liggend in de branding de meest vreemde houdingen aan. Piet die vindt het allemaal wel best. Hij zucht er maar eens diep van, zo ontspannen ligt hij erbij. Vakantieman? Gezellig hè?! Clemens keert terug naar zijn strandbed. Hij heeft zijn oefeningen er weer op zitten voor vandaag. Ja je moet je toch echt wel in veel bochten wringen om fit en soepel te blijven op je tachtigste! Gre vindt Piet wel erg stil en checkt even bij Patrick of hij misschien slaapt. Dat scheelt niet veel, zo blijkt al snel. Clemens heeft moeite de verkopers op het strand van zich af te houden. Als de zoveelste verkoper aan zijn bed komt, neemt hij het wijze besluit niets te kopen. Toch, nog geen minuut later is hij weer aan het onderhandelen. Hij kan het kopen maar niet laten.
Tegen 1 uur komen Bennie en Pen ook naar het strand. Pen brengt zoals altijd de lunch mee en Bennie wilde ook nog graag een paar uurtjes aan het strand meepikken. En ook al zijn de verkopers ook deze keer niet van ons af te slaan, de meesten van ons weten zich te beheersen en houden de portemonnee gesloten. Dit doen we op advies van Pen. We gaan aan het eind van de vakantie nog naar Bangkok en daar is alles stukken goedkoper. Na de lunch gaan ook Piet en Patrick even de zee in. Het zeewater is hier lekker warm en veel beter voor ons dan het zeewater in het koude Nederland. Ook Clemens besluit om toch nog maar eens een duik te nemen. Bennie wil graag met een hagedis op de foto. Hij heeft de man met het dier al zien lopen, maar net op dat moment is er even niemand met een camera in de buurt, omdat Piet en Patrick in de zee lagen te dobberen. Helaas voor Bennie keert de man met de hagedis niet snel genoeg terug. Maar er komt vast nog wel een moment dat we voor hem een mooie foto kunnen maken.
De tijd vliegt en voor we er erg in hebben is het weer tijd om terug te gaan naar de villa. Daar kan iedereen weer lekker doen waar hij of zij zin in heeft. Patrick en Piet maken het zwembad maar weer onveilig, want hoe vaak krijg je in Nederland nu de kans om met deze temperaturen lekker in je eigen privé bad te zwemmen? ’s Avonds heeft Pen weer voor een heerlijke maaltijd gezorgd. Hoe vaak je hier ook komt het blijft een raadsel hoe ze het voor elkaar krijgt, uit een kleine keuken zoveel lekkers te toveren. Het smaakt ons dan ook weer uitstekend.
Vanavond blijven we lekker in de villa, want morgen wacht weer een drukke dag. Met een biertje of een wijntje in de hand, maken we er nog een gezellige avond van. Tegen 12 uur is iedereen moe maar tevreden weer naar zijn of haar bedje gegaan. We moeten zorgen dat we goed uitgerust zijn. Er is nog zo veel te doen! Maar natuurlijk wel alleen maar leuke dingen. En die doen ons zeker nog niet aan het koude Nederland denken….
WELTERUSTEN, TOT MORGEN!!
VERSLAG VAN DE VAKANTIE NAAR THAILAND VAN 23 NOVEMBER 2012
Vandaag is het vrijdag. We zijn dus op de helft van onze vakantie in Thailand. Sommigen van ons beginnen langzaam alweer aan thuis te denken, terwijl anderen er geen woord over willen horen. Maar dat het snel gaat, daar zijn we het allemaal wel over eens. Om 9 uur gaan we zoals iedere morgen weer buiten ontbijten. Het is al erg warm. De thermometer tikt met gemak de 34 graden al aan en de dag begint nog maar net. Pen heeft weer voor een goed ontbijt gezorgd. Maar, ondanks dat ze zo goed voor ons zorgt, wil zij zichzelf nog weleens vergeten en eet ze soms maar weinig. Gre vindt dan ook dat Pen beter voor zichzelf moet gaan zorgen en dat zijn we allemaal met haar eens.
Na het ontbijt komt de taxi alweer. Vandaag gaan we naar de grote floating market in Hua Hin. Als we bij de floating market komen valt ons meteen een olifant op. Deze olifant kun je tegen betaling bananen voeren. Piet, Bennie, Clemens en Patrick besluiten ieder het dier een mandje bananen te voeren. Na het voeren laat de olifant duidelijk horen dat hij blij was met de bananen en zingt er bijna van. Nadat we de olifant hebben gevoerd lopen we door naar de ingang van de floating market. Gre maakt buiten nog even wat groepsfoto’s. Eenmaal binnen gaat bij Bennie en Patrick een lichtje branden. Zij zijn hier vorig jaar een keer ’s avonds geweest tijdens Loi Katong. Dat is de jaarlijkse dankdag voor het water. Toen zag het er zwart van de mensen.
Nu is het een stuk rustiger en kunnen we goed rondkijken. Je kunt er van alles kopen. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is er wel te krijgen. Van horloges, tot poppen en van eten en drinken, tot portretten van een jonge Koning Buhmibol. Maar alles verkoopt.Toch merk je ook hier dat de crisis zijn sporen nalaat. Veel stalletjes zijn dicht. Er zijn dan ook een stuk minder toeristen dan voorgaande jaren, zo weten Bennie en Patrick. Toch merken de jongens wel dat de mensen het hier steeds een beetje beter krijgen. Maar ook hier geldt net als bij ons, de rijken worden rijker en de armen moeten vechten om hun hoofd boven water te houden.
We pauzeren even en bestellen een smoothie om af te koelen. Frank heeft liever een sterke koffie. En, zo vertrouwt hij ons toe, hij houdt van sterke verhalen. Nou, gelukkig kan Clemens goed praten, dus die kan hem nog heel wat sterke verhalen vertellen. Het valt op dat Clemens nog niks heeft gekocht en Gre verbaasd zich daarover. Haar woorden zijn nog niet koud, of hij heeft toch weer wat gevonden wat hij wil hebben. Hij mag wel een extra koffer kopen voor al zijn prullaria.
De tijd vliegt en voor we het weten is het alweer half 2 en zijn we terug bij het begin. De taxi is er inmiddels ook weer om terug te gaan naar de villa. Dat dat via een omweg zou gaan, daar hadden we geen idee van. De eerste stop is Pen haar huis. Ze wil trots haar nieuwe aanbouw laten zien, die zij heeft laten bouwen voor de opslag van onze hulpmiddelen.
Bennie en Patrick moeten toch wel erg plassen en willen graag terug naar de villa. Helaas, Pen wil nog even een villa laten zien aan Gre die te koop staat, dus de jongens zullen het nog even moeten volhouden. Maar na deze stop gaan we naar de villa voor de lunch en dan kan er ook eindelijk afgewaterd worden.
Na de lunch gaat Piet even zwemmen. In een gekke bui, besluit hij eerst dat het tijd is dat Gre even kennismaakt met het water. Zonder pardon geeft hij haar een trap onder haar achterste en Gre valt pardoes in het water. Piet schaterde ervan. Hij mag dan doof zijn, maar hij is niet op zijn achterhoofd gevallen. Bennie trekt zich even terug op de kamer. Hij gaat even rusten, want hij heeft last van vocht in zijn voet. Patrick doet waar hij voor wordt “betaald” en maakt het verslag van vandaag.
Ook Pen gaat even rusten. Dat mag ook wel, want zij is elke morgen vroeg op. Gelukkig hoeft ze niet voor het eten te zorgen vanavond. We gaan eten aan zee op onze vaste stek. Iedereen likt er weer de vingers bij af. De borden blijven zo schoon achter dat ze zo weer de kast in zouden kunnen.
Na het eten gaan we nog even het centrum van Hua Hin in. We gaan gewoon gezellig mensen kijken met z’n allen. We kunnen de verkopers weer nauwelijks van ons af slaan. Op het terras nemen we een drankje en maken er wat leuks van, zoals we dat altijd doen.
Tegen 11 uur gaan we terug naar de villa. Het is tijd geworden om lekker ons bed op te zoeken. We zijn wel erg moe na alles wat we vandaag hebben beleefd. Want, al is het voor niemand de eerste keer, dit land verrast je iedere keer opnieuw.

WELTERUSTEN, TOT MORGEN!!