piet in thailand 2012 , deel 1 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Piet Pen - WaarBenJij.nu piet in thailand 2012 , deel 1 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Piet Pen - WaarBenJij.nu

piet in thailand 2012 , deel 1

Blijf op de hoogte en volg Piet

21 Februari 2013 | Thailand, Hua Hin

Accommodatie : RAYA VILLA in HUA HIN
Periode : van 16 november t/m 2 december 2012

VERSLAG VAN DE VAKANTIE NAAR THAILAND VAN 16 NOVEMBER 2012

Patrick was als eerste op Schiphol, hij kon niet wachten tot hij weer in Thailand was. Zijn ouders hadden hem naar het vliegveld gebracht.
Op Schiphol was alles al in Kerstsfeer.

Daarna kwam Bennie met zijn ouders aan op Schiphol en hij had al dolle pret als hij er aan dacht dat hij weer heerlijk ondeugend kon zijn. Het blijft altijd een jongen zegt zijn Moeder. Daarna kwam Dhr. Clemens aan op Schiphol en hij kwam met de taxi en dit was voor hem de tweede keer dat hij naar Thailand ging. Eindelijk kwam Piet er aan en aan zijn ogen kon je zien dat hij al lol had. Hij verheugde zich er weer op om Pen te kunnen zien. Piet werd gebracht door zijn broer en schoonzus. Vandaag werd ons geduld wel erg op de proef gesteld we moesten heel lang wachten voordat we ons in onden checken. Er waren maar een paar balies open van de KLM. Maar gelukkig had Grim Reizen onze stoelen al besteld en waren we zeker van een goede zitplaats. Eindelijk was alles gelabeld en ging de moeder van Bennie naar de speciale balie om de douche stoel af te geven. Nadat we bij de KLM balie ons hadden aangemeld konden we na bijna 2 uur wachten naar de douane doorlopen. We werden al onze paspoorten goed gekeurd en gingen we naar de gate van de KLM. Ook daar moesten we weer lang wachten we kregen er haast een baart van.

Eindelijk gaan we in het vliegtuig en onze stoelen waren achterin het vliegtuig. We zaten twee aan twee en we hadden veel beenruimte. Na het diner was het tijd om de ogen even dicht te gaan doen maar helaas gebeurde dat niet bij iedereen.
Piet was de hele nacht aan het stoeien met zijn kussen en kon zijn slaap niet vatten.
Omdat het 6 uur later was dan in Nederland was het al weer vroeg licht. Tegen 10 uur landen we op het vliegveld van Bangkok en de Thaise hulpen stonden al klaar om ons te helpen. Maar Piet en Bennie gingen nog even op de foto met de vele stewardessen. De Thaise bevolking is erg vriendelijk en helpen je waar nodig is. Dat doen ze allemaal met een glimlach om hun mond. Maar Thailand is ook het lach van de glimlach. Tijdens de busreis werd er af en toe een uiltje geknapt. Toen we aankwamen bij de villa werden we allemaal hartelijk begroet door Pen.Het was voor ons allemaal in Thailand weer thuis komen. Terwijl de koffers werden uitgepakt ging Dhr. Clemens nog even zwemmen in ons privé zwembad. De Taylor ( kleermaker) kwam al tegen vijf uur aan bij de villa Raya, want Bennie had een bestelling waar de Taylor erg blij mee was.Want er waren niet veel toeristen en dat kunnen ze ook merken in Hua Hin. Die avond gingen we vroeg op bed.

Welterusten tot morgen!

Vliegveld Suvarnabhumi in BangkokNOVEMBER

VERSLAG VAN DE VAKANTIE NAAR THAILAND VAN 18 NOVEMBER 2012

Goedemorgen!
Na de lange reis van gisteren, slapen we vandaag allemaal lekker uit. Rond 9 uur wekt Pen Bennie en Patrick en ook Piet laat al aardig van zich horen. Clemens is nog nergens te bekennen, maar ook hij voegt zich al snel bij de andere gasten.

Frank, die waarschijnlijk wakker is geworden van het kabaal dat Piet maakte, wrijft nog maar eens een keer de slaap uit de ogen. Als ook Gré zich heeft gemeld, is het zo langzaam aan wel tijd geworden om lekker buiten te gaan ontbijten. Dat kan hier gemakkelijk want het is al zeker 25 graden buiten. Wat heeft Pen toch weer goed voor ons gezorgd. Alles is weer aanwezig om van het ontbijt een feestmaal te maken. Er is koffie en vers fruitsap, maar ook de croissants en het geroosterd brood ontbreken niet. Aan de ontbijttafel blijkt, dat Clemens er al aardig wat uurtjes heeft op zitten. Hij is vanmorgen al vroeg gaan zwemmen en heeft zich al lekker door Pen in de watten laten leggen. Toen hij uit het water kwam, had Pen de koffie al voor hem klaar. Wat is dat toch met Pen en mannen boven een zekere leeftijd?? Na het ontbijt gaat Gré samen met Pen naar de supermarkt om boodschappen te doen. Frank, de zuster van dienst op deze reis, blijft bij de gasten en helpt Piet alvast met scheren.

Bennie en Patrick gaan stoeien met zijn laptop, om verbinding te krijgen met het internet. Patrick maakt alvast een begin met het verslag van vandaag. Frank, die om grappen en grollen niet gauw verlegen zit, kan het niet laten om tijdens het scheren van Piet even tegen hem te zeggen dat de dames weer achter de computer zit. Verschrikt kijkt Patrick op vragend om bevestiging van het geen Frank zojuist zei. Bennie voelt zich niet aangesproken en gaat onverstoorbaar door met waar hij mee bezig is. Gisteravond en vannacht heeft het flink geregend en het onweer bulderde er flink op los. Voor vandaag verwacht Gré ook nog wel regen. Maar ach, vandaag is dat niet erg als het vanaf morgen dan maar beter wordt. Het ziet er in elk geval wel zo uit. Het lijkt erop dat Clemens zich weer heeft teruggetrokken en Frank lijkt niet goed te weten wat hij moet doen. Uit verveling begint hij maar met de vaat, die Pen even heeft achtergelaten om met Gré te gaan shoppen. John, de eigenaar van de villa komt even langs om te kijken of hij misschien het probleem van Bennie op kan lossen. Hij wil kijken of het oude modem wel wil werken op zijn laptop. Helaas voor hem wil ook dit niet baten. John adviseert hem om even Naar Banana IT te gaan in de Market Village, misschien kunnen ze hem daar verder helpen. Niet lang nadat John is vertrokken, komen de dames terug met de wagen volgeladen. Dat ze konden shoppen dat wisten we wel! Ze hebben ervoor gezorgd dat het ons aan niks zal ontbreken. Dit jaar moeten onze gasten voor het eerst voor sommige producten zelf betalen. Ja, ook Grim Reizen heeft last van crisis en zij hebben dan ook besloten de sterke drank uit het pakket te halen.

Patrick besluit een duik in het zwembad te nemen nu het nog kan, want de lucht ziet er dreigend uit. Piet kijkt intussen rustig wat tv. Geeft niks hoor Piet, op jouw leeftijd mag je het gerust wat rustiger aan doen.
Over rustiger aan doen gesproken, Clemens mag dan misschien al tachtig zijn, sinds hij reist met Grim Reizen is hij niet meer te houden.
Clemens zit nu rustig voor zich uit te staren op een strandbed en te mijmeren waar toch die koffie blijft. Pen probeert de zaak nog te sussen met cola, maar Clemens wil liever koffie. Niet veel later is het alweer tijd voor de lunch, vandaag een soort wrap met kip erin. Een lichte lunch dus eigenlijk. Dat moet ook wel, want Bennie, Clemens, Patrick, Frank en
Piet, die het masseren niet zo ziet zitten, laten we achter in de goede handen van Pen. Ze heeft vanmorgen tijdens het ontbijt al laten zien dat zij, als zij iemand in de watten kan leggen, helemaal in haar element is.
De lunch smaakt ons uitstekend en we besluiten dan ook dat dit gerecht deze vakantie nog weleens vaker voorbij gaat komen. We nemen allemaal nog even wat tijd voor onszelf en snel daarna is het tijd om naar de massage salon te gaan. Clemens, Bennie, Patrick, Frank en Gré, maken zich op voor 2 uurtjes heerlijk relaxen.

Piet en Pen blijven in de villa. Piet vindt dat gefriemel allemaal maar niks. De anderen komen na 2 uur als herboren terug. Pen heeft voor een heerlijke barbecue gezorgd. Ja, Pen weet wel wat lekker eten is! Zoals altijd heeft ze weer veel te veel gemaakt, maar we likken onze vingers er weer bij af. De avond in Hua Hin is intussen gevallen. Onze tweede nacht in Villa Raya komt snel dichterbij. Tegen 12 uur ligt iedereen in zijn of haar bedje, klaar om te dromen over wat er morgen weer zal gaan komen…

WELTERUSTEN, TOT MORGEN!