Zeilvakantie 2011 - Reisverslag uit Elahuizen, Nederland van Piet Pen - WaarBenJij.nu Zeilvakantie 2011 - Reisverslag uit Elahuizen, Nederland van Piet Pen - WaarBenJij.nu

Zeilvakantie 2011

Blijf op de hoogte en volg Piet

26 Augustus 2011 | Nederland, Elahuizen

20/8/2011

Elahuizen

Piet wordt door zijn zus en zwager naar gebracht. Na een kopje koffie gingen de ‘weg-brengers’ weg en waren we onder ons. Na een rondje voorstellen en nog wat drinken worden de kamers ingericht en gingen we snel naar de Beatrix. Het was mooi weer niet precies geniet wind om te zeilen. We zijn de Fluessen op en weer gezeild om het schip te leren kennen en alle deelnemers konden sturen zodat de schipper ze een beetje leerde kennen. Vandaag eten we andijvie met spekjes en kaas, salade en een lekker toetje terwijl we in een stil meertje voor anker liggen. Na een drankje in ’t Sailhuis snel naar bed. Piet was best moe.

21/8
Na een aantal heerlijk dagen hebben we vandaag behoorlijk slecht weer gehad. Dat kon overigens Piet’s goede humeur niet drukken. Vandaag zijn we via Stavoren het IJselmeer opgegaan en de zeilen gehesen. Piet zorgt voor geleiding van het touwwerk vanaf dat moment heeft het geregend. Bij bakken!!! We willen gezellig binnen gezeten. Aangekomen in Lemmer hield de regen op en zijn we ’’downtown’’gegaan. Piet heeft een Friese zeemans pet gekocht, wat hem erg goed staat. Boodschappen en voor 18.00 uur terug op de boot en van wal gestoken. Veel bekijks bij het varen door Lemmer. Hierna geholpen met eten maken Piet is goed in salades. Bij het opeten is Piet ook erg goed. Hij kan behoorlijk wat wegwerken. Over diverse grote meren terug gevaren naar Elahuizen. Waar nog een lekker biertje en wat lol samen. Slapen niet voor 24.00 uur lekker hoor. De slaapkamers deelt Piet met vrij
williger Erik. Dikke pret samen. We zijn echt maatjes ook met de andere vrijwilligers.

25/8
Met Beatrix naar Echtenerbrug. Vandaag was het uitslaapdag. De weervoorspelling was het zelf de als gisteren, maar dat klopte niet. Het was een zonnige dag en heerlijk weer. We hebben gestemd of we naar Medemblik of naar Echtenerbrug zouden gaan. De meester wilder naar Medemblik. Maar gelukkig voor Piet, ging niet omdat er te weinig wind was. Dus eest even boodschappen doen in Heeg waarbij we erg moesten draaien en heren midden in het stadje. En daarna op weg.

Via de Langweerder Wiebren en de Jane sloot zijn we naar Tjeukemeer gevaren. Aan de overkant ligt Echtenerbrug. We legden aan bij de jachthaven. Daar bleek een familie buiten zitten waarvan de vader ook in Echtenerbrug was geborgen en wist dat de vader van Piet Wiebren heeft. We zijn daar het het dorp naar de boerderij gelopen waar Piet is geborgen en herkende dat huis. We hebben foto’s genomen en op de terug weg zijn wij de zus van Annie tegengekomen die niet Piet in de bus naar school zat vroeger. Ook de brugwachter kende de familie Pen. Op de terugweg hebben we gegeten op Koevordermeer en hebben sommige wensen nog gezwommen.

Nou ook ik heb een hele leuke week met je gevaren. Als schipper Beatrix ben ik nu toch voor het eerst op ’t Tjeukemeer geweest en natuurlijk als klapstuk Echtenerbrug verder mooi veel IJselmeer gezeild en zelfs buiten om voor vaar Lemmer. Weer technisch heel het iets zomer gekund maar ja je kunt niet alles hebben of wel?

Zoals de oplettende lezertjes wel opgemerkt is niet iedere dag van de afgelopen week beschreven. Dat is wel verklaarbaar: het is een drukke week geweest rust veel activiteiten en belevenissen. Deelnemers, vrijwilligers en bemanning hebben de rustige verweten vooral besteed aan gezelligheid en babbelen met Piet. Het was echt fijn even hem hier te hebben. Dat kwam vooral door zijn zonnige humeur communicatieve karakter en sociale opstelling. Daarbij is er veel waardering voor de manier waarop Piet op de reis was voorbereid met info in een beetje etc: Chapeau!

• 05 November 2012 - 14:07

Grim Reizen Gré:

Gewelig mooi verslag van het varen. Ik zie je helemaal voor me Piet als een tweede kapitein. En nu op naar Thailand jij krijgt het druk met het verslag maken van Thailand knuf Gré www.grimreizen.com