Curacou 2010 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Piet Pen - WaarBenJij.nu Curacou 2010 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Piet Pen - WaarBenJij.nu

Curacou 2010

Door: pietpen

Blijf op de hoogte en volg Piet

30 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

In 2010 ging Piet op vakantie naar Curacao op bezoek bij de dolfijnen.

Verslag Curaçao dag 1

We gaan naar de Dolfijnen op Curaçao!

Eindelijk op vakantie naar Curaçao en er waren zelfs een paar gasten die al dagen er van droomden dat ze aan het zwemmen waren met de dolfijnen op Curaçao.
Op tijd was iedereen aanwezig op Schiphol. en na het afscheid nemen van de familie van Piet en Margreet, gingen we ons snel inchecken bij de balie van Arke Fly.
Grim Reizen had onze stoelen al laten blokken bij Arke Reizen en tegen extra betaling hadden we zelfs veel meer beenruimte.
Dat was erg fijn op deze reis, want we moesten 13 uur vliegen naar Curaçao en het tijdsverschil in Curaçao 6 uur vroeger dan bij ons in Nederland.

We hadden op deze reis naar Curaçao 4 gasten bij ons, 2 heren en 2 dames.
De namen van onze gasten zijn, Piet Pen, Koert Lathouwers, Margreet Rijke en Mevr.Hendrikxs en al snel mochten wij Mevr. Hendrikxs bij de voornaam noemen Arletta.
Piet, onze charmeur, vond dat een mooie naam.
Na de strenge controle was er nog even tijd om de winkeltjes op Schiphol te gaan bekijken.
We konden het niet laten om iedereen een lekker geurtje op te doen.
Maar onze charmeur Piet, is nooit een geurtje nodig, hij wind alle stewardessen om zijn vingers, zoals altijd.

Eindelijk vertrok het vliegtuig en waren we op weg naar Curaçao.
Menig uiltje werd er geknapt tijdens de reis.
We werden keurig voorzien van eten en drinken door de stewardessen.
Eindelijk tegen de avond landen we op het vliegveld van Curaçao.
Het vliegveld van Curaçao is modern het heeft een beweegbare luchtbrug tussen de Gates en de vliegtuigen.
Op Curaçao wordt betaald met de Nederlands-Antilliaanse gulden (NAfl of NAG), ook wel florìn genoemd. Op het eiland worden Amerikaanse dollars bijna overal geaccepteerd, dus gaan we snel pinnen bij aankomst op het vliegveld.
Het Papiaments is de voertaal op Curaçao, ongeveer 90% van de bevolking spreekt deze taal. Je kunt je echter prima redden met het Nederlands, aangezien de meeste mensen het Nederlands zowel verstaan als spreken. Ook het Engels en Spaans zul je in de stad regelmatig horen.
De aangepaste bus stond al klaar om ons naar het hotel te brengen, onderweg vertelde Tina iets over de geschiedenis, klimaat en de natuur van Curaçao.
Geschiedenis
Curaçao is ontstaan door oude gesteenten die boven zeeniveau werden getild. De eerste mensen die dit stuk lang bewoonden waren (waarschijnlijk) de Arawak-indianen die hier rond 2500 jaar voor Christus aankwamen. De Spanjaarden duiken op rond 1499. Zeevaarder Amerigo Verspucci geeft als eerste Europeaan een beschrijving van het eiland. Omdat de ABC-eilanden in de ogen van de Spanjaarden nutteloos zijn, vertrekken ze weer en nemen de indianen mee om ze als slaven te laten werken. Hier komt in 1526 een einde aan als Curaçao een wettig bestuur krijgt. De Spanjaarden worden in 1634 verdreven door de West-Indische Compagnie die de eilanden vooral interessant vinden vanwege de zoutpannen. De Nederlandse ontdekkingsreiziger Peter Stuyvesant wordt in 1642 gouverneur. In deze tijd worden de plantages aangelegd en komt de slavenhandel op gang. Dat duurt tot 1863 als de slavernij wordt afgeschaft.
Als de West-Indische Compagnie in 1791 failliet gaat, wordt Curaçao een echte Nederlandse kolonie. In de 18e eeuw komt de Nederlandse kolonie tweemaal in handen van de Engelsen die dit eiland willen gebruiken in de strijd tegen de Fransen. In 1816 komt er een eind aan de strijd en wordt Curaçao weer een deel van het koninkrijk. Tot in het begin van de 20e eeuw leeft Curaçao van de handel, landbouw en visserij. Door de ontdekking van olievelden in Venezuela bloeit de economie op. Na de Tweede Wereldoorlog is er op veel eilanden in de Caribische Zee de behoefte om onafhankelijk te worden. In 1945 krijgen de Nederlandse Antillen een autonome status binnen het Koninkrijk der Nederlanden. Een belangrijke gebeurtenis in de geschiedenis is de arbeidersopstand van 1969 waarbij doden en gewonden vallen
Op Curaçao is altijd veel zon en weinig regen. De gemiddelde temperatuur ligt rond de 27,5 ºC. Het verschil tussen de dag- en nachttemperaturen en de zomer- en wintertemperaturen is klein. De warmste maanden op het eiland zijn augustus, september en oktober.
In totaal bovenop het eiland zo’n vijfhonderd planten- en bomensoorten voor. Curaçao is vrij droog en daarom vind je er meer cactussen dan bomen. Enkele bomen die je tegen kunt komen zijn de palmboom, de divi-divi boom (waaiboom) en de mangroves. Ook groeit er op het eiland veel aloë vera. Je moet uitkijken voor de manzanillaboom. Het fruit van deze bomen, die groeien op het strand, is giftig en het sap van de vruchten kan irriteren.

Roze flamingo’s, hagedissen, leguanen en geiten zijn enkele dieren die je tijdens je vakantie op het eiland tegen kunt komen. Voor vogelliefhebbers valt er genoeg te spotten, zo vliegen onder meer kolibries, suikerdiefjes en parkieten op het eiland rond. Een dier dat je zeker gezien moet hebben, is het Curacaos hertje, ook wel biná of witstaarthert genoemd. Dit beschermde diertje zie je vooral in het Christoffelpark
Iedereen zat met open mond te luistern naar Tina, maar je kon wel horen dat Tina jaren lang als hostess in het buitenland had gewerkt.

Toen we aankwamen bij ons hotel werden de koffers uitgepakt en tegen 8 uur gingen we dineren.
Na het diner nog even op een terras zitten en tegen 12 uur lag iedereen moe maar voldaan in hun bed,
En er werd flink gesnurkt door iemand, wie zou dat zijn?

GGgggggggrrrkkkkkkkkkkkkkkkkKKKKgggggKKKKKKKKKKKK

Tot morgen welterusten !!!!

Verslag maandag 30 augustus Curaçao

Iedereen had last van een jetlag, en sommige van de vrijwilligers hadden genoeg aan maar 3 uur slaap.
De gasten hebben in ieder geval genoeg uurtjes de binnenkant van hun ogen gezien.

Maar daar gingen we dan, de temperatuur was erg frisjes kwam niet boven de 35 graden uit, Nou we waren niet al te vroeg met het ontbijt dat werd dus brunchen in ieder geval we hebben hier in ieder geval allemaal SAS- dagen.

Nou na het ontbijt gingen we maar eens de dollars opzoeken, de avond van te voren hadden we gevraagd waar de flappentap was nou aan het einde van de boulevard!!!!!!!!!! Thea had het idee dat het wel een paar kilometer lopen was maar het was ongeveer 3 minuten lopen maar ja met het tempo van de Antilianen doe je er wel een poosje over.!

Op weg naar de tap liepen we door de PC - Hoofdstraat van Curaçao wat een prijzen zeg, goed voor Patricia Paay. Oh nee! dat kan ze ook niet meer betalen. Wat een luxe kom je daar tegen maar we hebben de kreet van Gre goed te harte genomen "ons bien zuunig" dus de hand werd op de portemonnee gehouden

Daarna weer terug naar het hotel waar Gre en Tina een bespreking hadden met de manager van het hotel, waar ze naar toe gingen om te kijken wat ze voor ons konden regelen.

De anderen lekker zitten wachten komt er weer die oude leidinggevende van Piet aan zat in hetzelfde hotel als wij, we waren hem al tegen gekomen in het vliegtuig. Tsjonge tsjonge die gruningers zij niet uit te roeien. En dan gaan Gre, Tina en Carola ook nog eens over in het Drents, arme Thea die spreekt ABN kon ze hun niet verstaan maar als het moet kan ze heel goed ABL spreken dat staat voor Alg. Beschaafd Leids.

Tegen 1 uur liepen we weer naar de boulevard voor de lunch, waar komen we terecht bij een tent met de exotische naam ALOHA,
En nu zullen we dan ook maar verklappen wat we daar gegeten hebben patatjes speciaal en broodjes kroketten echte Hollanders weer.
Gre had ook al de DE koffie in de tas zitten nog net niet een mud aardappelen.
Nou Ja de zuster trof het weer niet was er een Nederlander onwel geworden en of ze even kon gaan kijken. Nou mensen wordt niet ziek op Curaçao want zelfs het personeel van de ambulance lopen niet harder je moet ze een vuurpijl in de kont stoppen.
Daar kwamen we dan toch bij de dolfijnen aan wat een belevenis om hen die kunstjes te zien doen, nu nog afwachten wanneer we ze kunnen gaan aanhalen. En de fotocamera's knipten driftig Thea weet nou niet zeker wat Carola op de foto gezet had de dolfijnen of de trainer( nou Thea vond het ook wel een lekker ding hoor).

Hup, toch maar weer bij terugkomst even het zwembad in Piet had het goed bekeken dobberend in de armen van Carola menig man zal hier jaloers op zijn. En Margreeet mocht dobberen in de armen van Gre.
De twee opperhoofden Tina en Koert hielden iedereen in de gaten vanaf de kant.
Arlette vond het allemaal best die ging lekker zelf haar gangetje.

Het diner was erg lekker maar weer veels te veel, en we hadden de honden van Tina niet bij ons dus we hoefden geen doggy bags mee te nemen.
En ja hoor iedereen als afsluiting aan het ijs behalve Piet die zat aan de slagroom met ijs die jongen is ook zo mager dus we moeten wat spek op hem krijgen. Iedereen dacht ook dat Thea aan de borrel had gezeten want die was zo melig als een deur en kletste achterste voren van vermoeidheid(kind is ook niets gewend)
Maar uiteindelijk lagen we allemaal nog voor twaalven op bed.

Verslag dinsdag Curaçao

He He er zit weer een dag op, spierpijn in de benen en de buik, maar het is ook vreselijke koud maar 36 graden door de orkaan op Sint Maarten.
Vanmorgen om 9 uur opstaan om te gaan zwemmen in de zee, maar dat hadden we weer gedroomd.
Moeder de Gans had weer eens zin om de boel te veranderen dus dat werd zoeken naar een plekje om te zwemmen met de dolfijnen.
Plekjes genoeg maar niet voor ons, de slapjanussen durfde ons niet in het water te laten zakken dus moesten we het vanmiddag doen met wat ook heel leuk was met een foto van de dolfijnen op de achtergrond, maar iedereen weet nu wel hoe we heten want we werden continu opnieuw voorgesteld, blijkbaar hadden het aanwezige publiek last van Altzheimer en konden ze onze naam niet onthouden. ( mogelijke nieuwe gasten voor grimreizen)
Maar de meisjes gaan toch zondag lekker zwemmen met de dolfijnen, hopelijk gaan Tina, Carola die goeie meid en Thea niet kopje onder anders moeten er nieuwe vrijwilligers komen en dat is zonde.
Ja en niet te vergeten we hebben de haaien geaaid en gevoederd beste lezers alle lichaamsdelen zitten er nog aan ondanks er een bordje hing met niet met de handen in het water maar dat zagen we later pas. De huid voelde aan als schuurpapier dus de doe het zelvers onder ons neem een haai mee voor het schuurwerk.
Carola was vandaag goed in de picture, ze was net een poppetje want ze was aan het staren naar de knappe mannen. Eén was zo onder de indruk van haar dat hij ze nek brak over Piet zijn stoel. Piet heeft ook een nieuwe liefde en hij doet aan safe sex want het was een paspop.
We zijn tijdens het verslag schrijven helemaal vergeten dat Margreet plassen moest en zijzelf ook, we hebben bijna wateroverlast.
Vanavond zijn we lekker wezen eten in het restaurant we werden bijna weg gekeken stelletje ongeregeld dat we zijn, Gre was lichtelijk rood aangelopen
en Thea als verpleegkundige wist daar wel raad mee gewoon een bak ijswater overheen gooien.
Koert was het er niet zo mee eens die vond dat Carola de beste was en de oudste dames Gre en Thea dus de kantjes eraf liepen. Carola kreeg als cadeau een voetreis naar Rome en een ereplakkaat en hij gaat niet meer mee met Grimreizen maar met Peters reizen naderhand ging hij toch weer veranderen die jongen weet ook niet wat hij wil.
Arlette is in ieder geval de wijste van het stel en schud haar hoofd alleen maar.
Thea en Tina flink in de slappe lach ze weten alleen niet waarover, de bediening snapt het ook allemaal niet meer want Thea stuurt het toetje van hot naar her.
Het verslag werd gemaakt door Koert, Piet, Margreet en Thea. Arlette vond het wel welletjes voor vandaag en was al lekker de kamer gaan opzoeken
Gre neemt in ieder geval niet de verantwoording voor dit verslag.
Morgen vroeg weer op en gaan we naar Willemstad

Verslag woensdag 1 september 2010 Curaçao

Ja, ja vroeg op vandaag want we zouden gaan shoppen, weinig geshopt want we kregen een seight seeing in Willemstad
Een stevige chauffeur met de naam Ariel ( wasmiddel) of een zeemeermin, maar het leek op geen van beide want het was een stevige Antiliaan, de reisleidster heeft een mooie maar moeilijke naam dus we moesten maar Lucie of dushi zeggen.
Dushi betekent schatje maar we mochten beslist geen sushi zeggen want dat is een vuilniszak in het Antiliaans.
Ach het shoppen was al bijna niet nodig want we konden het geld wel in één winkel kwijt, gelukkig een pinapparaat op de hoek.
We hebben veel gehoord en gezien en de tocht was erg gezellig.
Onze Margreet was weer flink aan het sjansen die meid krijgt er maar geen genoeg van, ach nu ik dit type snap ik waarom zij vandaag over pijnlijke knieën zit te zeuren omdat zij de chauffeur die flink aan de maat is op schoot wilde hebben
Arletta dacht met ons mee die wilde in de winkel als een echte Hollander gaan pingelen, maar men trapte er niet in.
We zijn ook wel in het casino geweest daar mocht Gre niet fotograferen want men was bang dat ze het geheim van de smid ging verklappen.
Daarna weer terug naar huis waar we 's middags naar het strand gingen en in de zee gingen spelen. Piet de dag van zijn leven want hij heeft een hele tijd in de armen van Carola gelegen, af en toe moest ze hem even loslaten om de losse onderdelen van haar bikini weer goed te doen.
Onze hoffotograaf Koert was het allemaal van een afstandje aan het bekijken en heeft prachtige foto's geschoten, zonder dat wij hem dat uitgelegd hadden wist hij precies wat hij schieten moest.
Helaas voor Koert kon hij niet het water in want de dames ( de watjes ) durfde het niet aan want ze waren bang dat hij ging omkiepen.
Margreet is niet zo een waterrat en die vond 5 minuten wel weer genoeg. Ik hoop dat dit verslag nog wel goed komt want ik krijg een zweetvoeten lucht in mijn neus want Piet is zijn schoenen aan het uittrekken.
Arletta heeft nog steeds last van haar Jet-lag en zit bijna te slapen, ze vertelde wel dat ze vanmiddag een boekje heeft zitten lezen maar vermoedelijk is ze niet verder gekomen dat één bladzijde wat zij driftig ontkend.
Wij zaten op een heerlijk plekje onder een rieten afdak, en onze jongste spruit had weer sjans we mogen wel uitkijken anders zij we een vrijwilliger kwijt.
De spierballen zijn we hier goed aan het opkweken waarschijnlijk kunnen we wel gaan sumo-worstelen Koert zag een politieauto en vroeg aan de agent of hij niet de sleepkabel uit kon gooien want dan hoefden de meisjes niet zo hard te duwen, maar ja het was ongeveer no comprendo en ging vlug door, ach we hebben het gered.
Iedereen denkt dat Thea cocktails met alcohol drinkt omdat ze regelmatig de slappe lach heeft, maar dat is echt niet waar.
Voor de avondmaaltijd mochten we tot 19.30 uur blijven zitten maar het personeel was zo sloom dat we net aan de bestellingen konden krijgen. Volgens ons waren we gewoon vergeten. Helaas er kwam een wat oudere heer aan Carola vragen of zij nog uit ging vanavond zij ontkende dit want zij kon ons niet alleen laten snik snik snik voor de andere vrijwilligers want Candy Dulfer trad op. Gre wist niet wie zij was toch een gebrek aan haar opvoeding. We zijn toch maar naar het appartement terug gegaan want iedereen kraakte en had het halve strand bij zich.
Morgenavond BBQ en verder zien we wel hoe we van ons geld af kunnen komen.

Verslag donderdag 2 september 2010 Curaçao

Vanmorgen hebben we lekker uitgeslapen, behalve tante Gre natuurlijk die had door het gezemel van Tina en Thea niet geslapen.
Toen we richting het ontbijt liepen zag onze Piet de zeeleeuw al over straat gaan en Piet was toch nog niet dronken.
We zijn na het ontbijt wat weer erg lekker was eerst wezen shoppen en onze Koert heeft weer de meeste centen uitgegeven de kapitalist, daarna zijn we naar de zeeleeuwenshow gegaan, wij mochten weer voorin zitten op een bank die kokende heet was.
Gre dacht ik gooi lekker de tuinslang erop maakt niet uit als me inlegkruisje maar droog blijft, in ieder geval hebben we niet op de blaren gezeten
De zeeleeuwenshow was erg leuk wat kan je die beesten toch veel kunstjes leren, ach de dienstplicht is wel afgeschaft maar dat beest moest verplicht salueren.
Na de show was een film te zien over de geboorte van een dolfijntje wat erg interessant was. Daarna zijn we richting ons appartement gegaan waarna Piet en Arletta zijn gaan zwemmen, die Piet heeft een goeie smaak want hij wilde alleen met Carola zwemmen de man weet wel wat hij wil de ouwe snoeperd
Koert hield het overzicht en zat lekker in de schaduw, onze Margreet wilde bruin worden ze heeft nu in ieder geval geen bruine schoensmeer meer nodig.
Wij ons gek gehaast om op tijd bij de BBQ te zitten, nou en op tijd waren we hoor een uur te vroeg want stel dat we te laat komen, maar hier is het hoe komen we op tijd alles is manjana hier.
De BBQ was erg lekker en er werden verschillende fotoreportages gemaakt met name van Piet en Margreet onze showleaders. Hopelijk kunnen we de foto's goed bekijken want de dame en heer zijn verschillende malen met het personeel op de foto geweest. Och, uiteindelijk zijn de drie meiden ook nog even door Gre op de foto gezet.
Wij hadden ook nog bezoek een jochie dat de dolfijnentherapie volgde vond ons erg interessant hij zou vannacht voor het eerst alleen in zijn eigen bedje slapen vertelde hij.
We hebben ook een sirene in huis Margreet genaamd ze lijkt wel een ambulance "doe dit doet dat".
Gre en Thea maar mopperen over hun dikke kont nou hier kan je meerijden op de derrière van sommige dames.
We zijn op tijd naar boven gegaan omdat we morgen willen gaan winkelen in Willemstad wat ons allemaal erg leuk lijkt.

Verslag vrijdag 3 september 2010 Curaçao

Eindelijk we mochten een keertje uitslapen, vandaag zijn we gaan winkelen in Willemstad.
Om 10.30 uur werden we opgehaald met het busje, wat nou niet de meest moderne was maar ach we zijn op Curaçao en niet in Nederland en daar gingen we.
Voordat we het busje in gingen moest Piet weer de charmeur zijn ja hij kan de dames wel om zijn vingers winden hoor.
Hij pakt de ene na de andere in. Bij de receptie kwam Carola er achter dat hij de receptioniste zijn E-mailadres gaf.
Na een half uurtje waren we in Willemstad, waar we maar direct begonnen met inkopen te doen.
Als eerste begonnen op een overdekte markt wat nou niet zo plezant rook, als je de geeuwhonger zou hebben dan wilde je daar nog niets vandaan.
Maar Koert en Piet hebben in ieder geval een blitse zonnebril hier aan over gehouden
Toen we de brug gevonden hadden zagen we aan de overkant de huizen staan die wij wilde zien.
Langs deze weg staan verschillende huizen in verschillende vormen en kleuren, dit is een erg vrolijk gezicht.
Als we de brug overheen gaan heb je het gevoel dat je zeeziek wordt, tenminste Thea en Carola.
Het is een lange brug waar erg veel schepen liggen er lag een schip van de Colombiaanse marine wat een broekies zijn dat, we kwamen ze ook overal tegen.
Margreet die ook alle mannen om haar vingers kan winden ging samen met Piet op de foto met de marinemannen.
Op de markt nog wat souvenirtjes gekocht en achteraf bleek Gré daar ook nog voor iedereen een cadeautje gekocht te hebben
Op de terugweg zijn we bij "de Buren" wezen eten wat erg goed en lekker was.
Iedereen is ook verslaafd geraakt aan de cocktails zonder alcohol.
Daar kwamen een paar klerenkasten aan maar dat bleken politieagenten te zijn die zo vriendelijk waren om met Margreet en Piet als eerste op de foto te gaan, bij het volgende tafeltje was Koert aan de beurt ze wilde hem niet eens in de boeien slaan.
Ja ja Thea en Arletta moesten natuurlijk nog likeurtjes kopen voor in Holland maar ja Thea weer teveel van gewicht meegenomen dus waarschijnlijk moet ze dit van tevoren opdrinken (geintje).
Samen met Arletta zijn we aan het zoeken geweest voor een jurkje, maar helaas pindakaas.
Bij terugkomst in het appartement hebben we ons eerst maar eens met vocht gelaafd
Gisteren was er iemand die op de Wilhelminabrug door de hitte dood neergevallen, dus dan weet iedereen wel dat we drinken moeten.
Wij weten niet hoe het komt maar Carola heeft elke keer wel de aandacht, er wordt heel vaak aan ons gevraagd wie en wat we zijn als we dan uitleggen wie we zijn krijgen we de complimenten, maar ja daar koop je niet altijd iets voor.
Wat wel heel aardig was, we waren aan tafel en kwam er een man terug van het toilet en die drukte Carola 50 guldens in de hand voor een drankje omdat hij het zo goed vond dat we dit deden.
Nou we hebben maar een drankje op de meneer genomen, nu moeten we nog iemand vinden die onze vakantie wil sponseren.
Daarna zijn we met z'n allen gezellig naar boven gegaan om iets te drinken en het verslag te maken.
Arletta was erg moe maar wilde ook graag nog even achter de computer om haar mail te checken aangezien het nog allemaal even ging duren ging Arletta toch maar even beneden de binnenkant van haar oogleden bekijken en zou ze morgen haar mail bekijken.
En nu op naar bed, en gaan we morgen zwemmen in zee en een romantische boottocht maken in de avonduren

Verslag zondag

Wat waren we vandaag vroeg uit de veren.
Er waren een paar gasten die vannacht hadden gedroomd over , hoe kan het ook anders, de dolfijnen.
Om 7 uur in de morgen zaten we aan het ontbijt, maar het smaakte erg goed.
Tegen half 8 moesten wij ons melden bij de Dolfin Academy.
Want eindelijk had Grim Reizen het voor elkaar gekregen om toch te kunnen knuffelen met de dolfijnen.
Piet en Aletta vonden het wel erg spannend vandaag.
Want zij mochten vandaag in het water bij de dolfijnen.
Piet was in alle staten toen de dolfijnen naar Piet toe kwamen.
Hij kon er niet genoeg van krijgen en lachte tot aan zijn oren.
Aletta genoot met volle teugen en ze streelde de dolfijnen.
De trainster vertelde hoe de dolfijn haar naam was,Teyla.
Dat vonden Piet en Aletta wel een heel bijzondere naam.
Toen Aletta een beetje troep in het water zag, vroeg ze aan de trainer wat dat was.
Dat is poep zei de trainster , want de dolfijnen hadden geen inco voor en konden niet naar de wc.
Dus de dolfijnen poepten en plasten in de zee.
Maar gelukkig waren er kleine visjes en die aten de poep weer op.
Volgens ons wilden Piet en Aletta de dolfijnen wel mee nemen naar Nederland.
Speciaal voor onze groep was er een trainer die alle tijd had en nam voor Piet en Aletta.
Er was een fotograaf aanwezig die veel foto's ging maken en Gré maakte ook veel foto's.
Koert en Margreet stonden aan de kant en zaten 1e rang.
Ze hadden een mooi uitzicht op het gebeuren.
Koert en Margreet hadden veel lol en stilletjes hoopten ze dat er iets mis ging,maar helaas voor ze alles ging goed.
De dolfijnen mochten graag knuffelen, dus Aletta en Piet werden door de dolfijnen veel afgelikt
Jammer genoeg kwam hier ook weer een eind aan, maar als het aan Piet en Aletta had gelegen, dan had dit de hele dag wel mogen duren.
Het knuffelen met de dolfijnen was erg SUPER!!!!!!!!
Maar Grim Reizen heeft ook iets voor elkaar gekregen voor Koert en Margreet.
Normaal gesproken mogen de rolstoelen niet op het platvorm komen , maar voor deze keer werd er een uitzondering gemaakt.
Sterke kerels tilden de rolstoel van Koert en Margreet op het platvorm.
De fotograaf maakte daar natuurlijk veel foto's van.
Koert en Margreet kwamen op de foto met achter hun, springende dolfijnen.
De dolfijnen sprongen hoog in de lucht en volgens de trainer deden de dolfijnen dat speciaal voor Koert en Margreet.
Daarna was er tijd voor de vrijwilligers om te gaan zwemmen met de dolfijnen en onze gasten en Gré stonden aan de kant om toe te gaan kijken.
Ook daar werd er door de dolfijnen veel geknuffeld.
De vrijwilligers gingen zich maar niet meer wassen, want ze wilden de kus van de dolfijnen altijd bij zich houden.
Grim Reizen heeft veel foto's, dvd en foto cd gekocht, zodat al onze gasten straks een foto cd en dvd kunnen krijgen van deze fantastische dag. knuffelen met de dolfijnen.
Tegen 6 uur gingen we weer naar het restaurant om te gaan eten.
Er was vanavond muziek en lopend buffet en iedereen vond het eten weer heerlijk.
Tegen 12 uur lag iedereen weer op bed , morgen gaan we weer terug naar Nederland

Verslag maandag 6 september 2010 Curaçao

Het was gisteren een enerverende dag en een hele belevenis voor onze gasten om met de dolfijnen te kunnen knuffelen.
We hadden vandaag alle tijd en de bus die ons naar het vliegveld zou brengen, zou ons pas ophalen tegen 13.30 uur.
Onze koffers hadden we al ingepakt, dus hadden we alle tijd.
De gasten waren laat uit bed en tegen 10 uur zaten we aan het ontbijt.
Het ontbijt was zoals iedere dag, goed uitgebreid en het smaakte erg goed.
We genoten nog even van het prachtige uitzicht op zee en genoten nog even met volle teugen.
Margreet en Piet wilden nog graag de laatste zonnestralen oppakken van Curaçao.
Tegen 13.30 uur was de bus er om ons naar het vliegveld te brengen.
Toen we daar aankwamen was het erg druk.
Maar we hadden gelukkig weer voorrang bij het inchecken, dus alles verliep weer voor spoedig.
We mochten weer als eerste in het vliegtuig gaan zitten.
We hadden veel beenruimte en dat vonden wij allemaal wel erg prettig.
Het vliegtuig vertrok van Curaçao en we dachten aan onze vriendjes de dolfijnen.
Later was het erg rustig in het vliegtuig en onze gasten droomden over de..............dolfijnen.

Grim Reizen wil onze gasten Hartelijk Bedanken voor het vertrouwen in Grim Reizen.
Wij, de vrijwilligers, hebben genoten van jullie aanwezigheid en jullie lach.

Grim Reizen BEDANKT ook haar vrijwilligers van deze reis.

Grim Reizen
Tina en Gré