Tenerife 2005 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Piet Pen - WaarBenJij.nu Tenerife 2005 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Piet Pen - WaarBenJij.nu

Door: pietpen

Blijf op de hoogte en volg Piet

21 September 2005 | Spanje, Madrid

Tenerife 21 september 2005 t/m 28 september 2005
Eindelijk vakantie,het is woensdag 21 september.Om 12 uur moeten we verzamelen op schiphol. Iedereen was mooi op tijd en heeft heel veel zin om vakantie te gaan naar tenerife, dit is één van de canarische eiland. Nadat we de koffers af hadden gegeven werd er voor Jenny een gewone rolstoel geregeld want zij heeft een elektrische en die gaat een andere weg gewone rolstoel. Alle losse spullen moeten door een scan en wat blijkt Jenny heeft meerdere scharen in haar tas, wat eigenlijk niet mag maar echt ze weet de beambte te verlijden en het mag mee in het vliegtuig, ze is niet van plan er wat engs mee te doen en die man heeft er vertrouwen in. Ook nog even tijd om de geurwinkel in te gaan en Piet heeft nu geen rust meer alle vrouwen willen aan hem ruiken.

De stewardessen waren erg behulpzaam om ons in het vliegtuig te helpen en het ons tijdens de vlucht naar de zin te maken want 4 en een half uur vliegen is een hele tijd zeker als je zo lekker zit zoals Frans. Martijn onze charmeur had het weer voor elkaar om met een stewardessen op de foto te gaan. Toch viel het allemaal nog wel mee Piet zat bij het raam en keek zijn ogen uit, want het was helder en er was toch nog wel wat te zien beneden.Frans zat ook bij het raam en kon niet geloven dat het op 10 km Hoog min 55 graden was dat ging echt zij pet te boven Jenny had een voeten bankje gekregen en heeft echt zitten genieten van de vlucht.

Om half negen kwamen we aan in ons hotel en konden nog net aanschuiven voor een heerlijk diner, een zangeres was aan het zingen en iedereen heeft genoten van het eerst warme eten in buffet vorm op tenerif. Om twaalf uur lag iedereen voldaan maar erg moe in bed. Morgen een beetje uitslapen en de omgeving verkennen. Welterusten tot morgen.

Donderdag 23 september 2005.

Vandaag gaan we het rustig aan doen, we moeten bijkomen van de vliegreis en alle nieuwe indrukken. Het is hier 30 graden en daar moet je ook aan wennen. Na het wassen en aankleden wacht ons een heerlijk en gezond ontbijt , waar we ons flink te goed aan doen.Er is van alles, brood luxe en gewoon, kwark slagroom worstjes, witte bonnen in tomatensaus , gewoon ham en kaas,dadels en vijgen te veel om te op noemen want dan zou ik echt wat vergeten. Natuurlijk ook koffie , thee en jus de orange.
Marijn eet gebakken eieren. Piet slagroom want hij wil dikker worden. Jenny eet met mate van alles wat. Frans is niet zo’n eter hij rookt liever een sigaretje.Na het ontbijt maken we ons klaar om te gaan shoppen op de boulevard.

Iedereen geniet met volle teugen van het mooie weer en het prachtig uitzicht. Op de boulevard is genoeg te koop en de euro’s worden flink uitgegeven. Martijn zijn hoed is aan vervanging toe en hij koopt een mooie blauwe pet. Piet koopt een pet met tenerife erop, op een terras drinken we een heerlijke cappuccino en de heren een pilsje. Frans ziet ook nog een mooie handdoek en Jenny een schortje, ze wil het eigenlijk wel wat goedkoper hebben, maar dat lukt niet.We kunnen niet te ver te gaan want de accu van de rolstoel van Jenny begint leeg te raken Barbara en Janny zijn vergeten hem in de nacht onder stroom te zetten. Dom, dom,dom meisjes, het is daarna ook meer gebeurd. Omdat we nog steil omhoog moeten lopen gaan we terug naar het hotel.Met het zweet op de rug komen we daar aan dat was echt duwen!!

Na de lunch, die ook weer erg uitgebreid is, gaan we zwemmen, heerlijk warm water in holland noemen ze dat pislauw want het is echt 32 graden.
Heerlijk voor de stijve botten en zere ruggen. Het is niet te geloven maar zwemmen, maakt hongerig en om een uur of zeven uur zitten we weer aan tafel een met bord eten voor ons. We maken kennis met Olav, een duitser die goed Nederland praat en ook in het hotel op vakantie is, hij heeft een gitaar en kan goed zingen.

Wij zingen ook regelmatig een liedje mee en mee we hadden het gevoel dat alleen het kampvuur nog ontbrak. Het avondprogramma wordt verzorgd door bon bon, de animator van het hotel, onze internationale kennis werd getest in quiz en dat we helemaal niet slecht, we hebben er een fles champagne mee verdiend.Olé Olé.
Het is te laat geworden om hem nog te ontkurken hij gaat in de koelkast voor een volgende keer. Eenmaal in bed slaapt iedereen als een roosje en met het nachtrondje er niemand wekker, zon en zwemmen, maakt slaperig en we doen allemaal weer

Energie op voor morgen.

Ssssst slaap lekker, tot morgen maar weer

Zaterdag 25 september 2005

Vandaag gaan we op excursie maar eerst we van een heerlijk ontbijt.

Om 11 uur het busje en op stap.
We gaan naar vulkaan de teide,dat is ook de hoogste berg het eiland 2250 meter hoog. Het is een slingerweg naar boven en onderweg zien bananenplanten druivenstokken,vijgenbomen grote agaven die in bloei staan. De chauffeur is een belg en die heeft het over patates en bedoeld daar mee aardappelen. Het uitzicht is prachtig, het is een heldere dag en kunnen we Gran Canaria zien in de verte en ook La Palma en het eiland Gomera, het gebeurd niet vaak dat je die eiland allemaal kan zien.

Na een uurtje rijden en alsmaar omhoog klimmen zijn we bij de teide.
Iedereen vindt indrukwekkend,alleen al gedachte dat je in de krater van een vulkaan bent. Je kunt ook goed zien tot hoever de lava gekomen is,en al die verschillende kleuren geweldig allemaal. Waar je het allemaal helemaal goed kan zien gaan we uit de bus en worden de nodige foto’s gemaakt . Frans vindt het geweldig heeft er geen woorden voor ,Martijn had deze dag zeker niet willen missen en Piet ge niet zichtbaar.
Jenny is een stille genieter.

In de winter kan er zelf sneeuw liggen op de teide. Na de fotosessie gaan we verder op stap in de bus want we hebben een luchpakket meegekregen en dat moet opgegeten worden Ronnie weet een restaurant waar we goed kunnen zitten en genieten daar van een heerlijk lunch. Een cappuccino toe maakt het compleet. We aanvaarden de terugweg en genieten weer van het prachtige uitzicht nu van de andere kant. We kunnen nu zelfs Hierro zien ook kanaries eiland wat je bijna nooit ziet en nu dus wel.

We stoppen ook nog bij de grootste dennenboom van Tenerife om een foto van te maken. Bij de teide is ook film”apenplaneet`´opgenomen. Om half vier zijn we weer terug bij het hotel en is genoeg tijd over om te gaan zwemmen Alleen Frans heeft nog steeds geen zin hij neemt lekker een pilsje en gaat in de zon zitten de thermometer wijst 30 graden aan. Het is verder nog een heerlijke middag , gedoucht en opgefrist gaan we om 19.30 weer eten. De buikje hebben het deze week goed. Om half tien begint de karaoke. We wisten niet dat janny en barbara zo goed konde zingen, ze zongen als nachtegaaltjes.De obers van het restaurant konden er ook wat vanen als er dansmuziekwas gingen natuurlijk de voetjes van de vloer. Martijn danste met Atie en Piet deed de rolstoeldans met Janny Frans zat stil te genieten van alles en deed ook mee met de rolstoeldans.

Er kon geen winnaar worden aangewezen dus kreeg iedereen die meegedaan had een glas champagne dat was dan de prijs. Resultuut hiervan was dat iedereen erg vrolijk werd. Om een uur of half twaalf zijn we nog buiten gaan zitten en hebben de champagne fles open gemaakt die we de quiz gewonnen hadden. De heren namen nog lekker pilsje.

Van champagne krijg je flink spraakwater en werd er ook flink gelachen.Om een uur of één zijn we naar bed gegaan Janny,Atie en gre hadden flink de slappe lach en konden bijna niet meer lopen. Martijn voelde zich net shunmagger in de rolstoel ,want Janny had er flink de vaart in. Als je eenmaal de slappe lach hebt dan ben je daar ook zomaar niet vanaf Atie kon de broek niet droog houden. Zo kwam er eind aan een heerlijke dag en gingen we slapen met een glimlach om de mond. Welterusten tot morgen dan is het zondag en doen we het rustig aan.

Zondag 25 september 2005

Lekker uitgeslapen want we lagen laat in bed , het begint weer met lachen als je aan gisteravond denkt dat vanzelf.We doen het rustig aan lekker ontbijt en daarna maar weer zwemmen.Gre en Atie gaan naar markt het is daar zo druk en smal met de rolstoel geen doen en de mannen hebben er geen eens zin in ze gaan liever het water in.
Bruin worden ze ook we Piet is bijna zo zwart als als een neger die herkennen ze thuis niet meer. Als Atie en Gre weer terug zijn dan gaan Janny en Barbara ook nog even naar de markt.
Piet en Martijn zijn zo ondertussen geweekt in het warme water.
Janny is aan het mensen kijken daar kan ze echt van genieten.
Barbara en Janny komen de laatste koopjes en alle wordt uitgebreid bekeken.

Na de lunch willen Piet en Martijn toch weer in het water en je gelooft het niet Frans gaat er ook in. Frans vindt het water wel lekker warm maar ook erg nat en na een half uurtje heeft hij meer zin in een peuk dan in zwemmen dus gaat hij er weer , maar Frans toch goed gedaan hoor moet je vaker doen . Janny doet een dutje in de stoel en geniet van de omgeving, ze is iedere dag in het water geweest en slaat een keertje over. Vanavond komen er flamencodansers. Zondagavond.

De jongens verheugen zich er al op.Er komen twee mooie dames en een met paarde staart en een strak pak aan. Ze laten de castagnetten vrolijk klinken en stampen er op los. Dit ze geen amateurtje maar professionals.
De dames hebben prachtige jurken aan, wit met groene stoken rood met allemaal een lust voor het oog, iedereen geniet dan met volle teugen.
Het gaat af en aan, zo is de heer aan het verkleden en dansen de dames en omgekeerd gaat dat ook. Ook mag iemand uit het publiek meedoen, hij mag als een toreador met een rode lap zwaaien en de danser doet dan net of hij een stier is. Als klap op de vuurpijl gaan ze ook nog met Martijn en Piet dansen.

Jenny geniet op de achtergrond van de mooie muziek en het dansen.
Er worden mooie foto’s gemaakt en Frans gaat op de foto met Loesje en die heeft wel wat in haar bloesje. Na een uurtje is het voorbij ,we drinken buiten nog wat en gaan dan tijd naar bed want morgen moeten we er op tijd uit want dan gaan we weer op excursie. Slaap lekker en droom maar fijn.

Maandag 26 september ’05

Vandaag gaan we na het ontbijt om 10 uur met de bus naar puerto de la cruz ,aan de noordzijde van het eiland. Daar is het Loro park. Alleen al de 1 ½ uur durende rit er naar toe is al de moeite waard. We rijden langs de kust met prachtige uitzichten Frans, die een echte natuurliefhebber is, zat intens te genieten. Om half twaalf zijn we er. Alereerst gaan we naar de pinguins . Het was zo ongeloflijk mooi, Martijn was er helemaal van ander de indruk. Je moest op een soort lopende band gaan staan en zo ging je in een halve cirkel om de pinguins heen. Er was ijs en het swneewde en het zag er zo natuurlijk uit. Janny ,Gre en Barbara wonen in Emmen , waar ze in de dierentuin ook een mooie pinguin afdeling hebben maar dat kan niet tippen aan dit. We keken onze ogen uit. Daarna gingen we via een spiraal naar beneden om een grote glazen zuil waar wel honderd duizend haringen in zwommen.

Het was ook uit het water dat het een lieve lust was. Ook werd er een klein meisje in een bootje door 2 dolfijnen voort getrokken en de rest sprong mee. Matijn en Piet wilden dat eigenlijk ook wel maar werden niet uitgekozen.
Hierna was het tijd voor een ijsje Piet kocht de lekkerste die er was, Piet is echt een ijsman je kunt hem er onder begraven, hij blijft dan net zo lang eten tot weer tevoorschijn komt. Als laatste naar het aqaurium. Daar zijn prachtige vissen in mooi kleuren Frans vergaapte zich aan inktvis die zich aan glas vast plakte. Hij telde de tentakels, dat kon nog wel eens een quis vraag van bon bon worden, een inktvis heeft 8 tentakels met allemaao zuignapje waarmee hij zich overal aan vast kan plakken. Martijn zei maar steeds dat hij ook zo mooi vond en het zo naar de zin had.

Jenny kon het ook allemaal wel waarderen. We liep ook nog door glazen tunnel heen, dan lijkt het of je op de zeeboden bent, dan zwemmen de haaien over je heen en kan je ze zo aan de onderkant bekijken. Ook leg de haai te slapen en kon je ze onder aan de buik kietelen alleen dan wel met het glas ertussen. Gre was Jenny en Piet al doorgelopen en stond op ons te wachten. Janny kreeg water over haar van Gre, dat hadden ze afgesproken met elkaar. Janny schrok zich bijna een hartinfarct en Piet lag in een deuk kwam niet meer bij. Stelletje boeven zei Janny, wacht maar in krijg jullie nog wel. Aan het begin waren foto´s gemaakt die kon je nu aan het eind kopen een mooie herinnering aan deze dag. Toen moesten we echt weer de bus om naar het hotel te gaan. Op de terugweg werd er door sommige mensen even een uiltje geknapt want je wordt eigenlijk wel moe van zo´n dag.

Terwijl we aan het diner zaten kwamen er kanarische muziekanten voor spelen. Ze speelden bij ons aan tafel alsof wij Romeo en Julia waren, Frans regelde voor Barbara nog een extra serenade , dat wilden ze wel. Janny en Martijn konden het laten een dansje te doen op de muziek. Frans , Piet en Martijn kochten en cd van de groep dan konden ze er thuis ook nog eens naar luisteren en aan de vakantie denk. Na het eten nog lekker poosje buiten gezeten Olav met de gitaar was er ook dus ook nog wat gezongen en toen moe maar voldaan naar bed. Morgen gaan we dolfijnen in de grote zee zien zoals het ook eigenlijk hoort.

Welterusten tot morgen

Dinsdag 27 september

Op een terras een kopje koffie gedonken Jenny was echt in haar nopjes kon er geen genoeg van krijgen. Om een of twee was iedereen weer terug in het hotel voor de lunch en toen kwamen de verhalen los wat er allemaal beleefd was. De middag werd weer door die en gene in het zwembad doorgebracht en de gezichten worden als maar bruiner wat hebben we het toch goed op tenerife. Na het diner is er weer een bingo. Gre trekt zich terug heeft hoofdpijn????? Wil graag wat gaan plakken voor de verslagen. Jenny had sjans met een duitser. Ze snapte maar niet waarom hij haar zo leuk vond maar aan de blik in haar ogen konden wij het wel zien. Die Jenny is een echte mannenversierder. Er werd nog gezellig nagekletst en heel veel gelachen onder het genot van een kannetje sangria en voor de mannen maar een pilsje

We willen eigenlijk niet naar bed het is de laatste avond en die wil je zo lang mogelijk vasthouden. Maar aan alles komt een eind de koffer zijn al een eind ingepakt want morgen moet we weer naar huis. Gelukkig ga pas eind van de middag dus kunnen we morgen nog rustig aan doen en nog lekker zwemmen.

Dus welterusten maar lekker want het wordt een morgen een lange dag

Woensdag 28 september.
Goedemorgen, helaas dit was onze laatste nacht op Tenerife, we hebben lekker uitgeslapen. Jenny heeft zelfs een ontbijtje op bed gekregen van de Duitser waar ze gister kennis mee gemaakt heeft. Hij maakt wel werk van haar. Ze vindt het ook heel leuk deze vriend op Tenerife ontmoet te hebben. Na het ontbijt gaan we weer lekker zwemmen, euro's om te winkelen zijn er zo veel niet meer en het is ook eigenlijk een beetje te warm om te winkelen. De kamers moeten leeg zijn om 11 uur, we mogen nog op 1 kamer de koffers zetten.

De bus komt ons om 18 uur ophalen en om 20 uur gaan we weer vliegen. We hebben ook nog een lekker lunch en doen wat toetjes en boterhammen in de tas voor vanavond. Om 16 uur nog een laatste kopje koffie op het terras en afscheid nemen van de obers en andere gasten in het hotel . We doen de lange broek weer aan en zoeken ook de jas weer op die we niet nodig gehad hebben deze week. We gaan weer naar huis!

Verslag uit: Spanje, Madrid

Tenerife 21 september 2005 t/m 28 september 2005
Eindelijk vakantie,het is woensdag 21 september.

Om 12 uur moeten we verzamelen op schiphol.

een elektrische en die gaat een andere weg gewone rolstoel.

en die man heeft er vertrouwen in.

want 4 en een half uur vliegen is een hele tijd zeker als je zo lekker zit zoals Frans .

toch nog wel wat te zien beneden.

Frans zat ook bij het raam en kon niet geloven dat het op 10 km

van de vlucht.

Om twaalf uur lag iedereen voldaan maar erg moe in bed.

Morgen een beetje uitslapen en de omgeving verkennen.

Welterusten tot morgen.

Donderdag 23 september 2005.

Het is hier 30 graden en daar moet je ook aan wennen.

dadels en vijgen te veel om te op noemen want dan zou ik echt wat vergeten.

Natuurlijk ook koffie , thee en jus de orange .

Frans is niet zo’n eter hij rookt liever een sigaretje.

Na het ontbijt maken we ons klaar om te gaan shoppen op de boulevard.

Iedereen geniet met volle teugen van het mooie weer en het prachtig uitzicht.

Op de boulevard is genoeg te koop en de euro’s worden flink uitgegeven.

Martijn zijn hoed is aan vervanging toe en hij koopt een mooie blauwe pet.

We durven niet te ver te gaan want de accu van de rolstoel van Jenny begint leeg te raken Barbara en Janny zijn vergeten hem in de

nacht onder stroom te zetten. Dom,dom,dom meisjes, het is daarna ook meer gebeurd.

Omdat we nog steil omhoog moeten lopen gaan we terug naar het hotel.

Met het zweet op de rug komen we daar aan dat was echt duwen!!

Heerlijk voor de stijve botten en zere ruggen.

niet slecht, we hebben er een fles champagne mee verdiend.Olé Olé.

Energie op voor morgen.

Ssssst slaap lekker, tot morgen maar weer

Zaterdag 25 september 2005

Vandaag gaan we op excursie maar eerst we van een heerlijk ontbijt.

Om 11 uur het busje en op stap.

We gaan naar vulkaan de teide,dat is ook de hoogste berg het eiland

2250 meter

hoog.

grote agaven die in bloei staan

en ook

La Palma

Na een uurtje rijden en alsmaar omhoog klimmen zijn we bij de teide.

Jenny is een stille genieter.

In de winter kan er zelf sneeuw liggen op de teide

Een cappuccino toe maakt het compleet.

Bij de teide is ook film”apenplaneet`´opgenomen.

Het is verder nog een heerlijke middag , gedoucht en opgefrist gaan we om 19.30 weer eten .

De buikje hebben het deze week goed.

Om half tien begint de karaoke.

Martijn danste met Atie en Piet deed de rolstoeldans met Janny

Frans zat stil te genieten van alles en deed ook mee met de rolstoeldans.

Resultuut hiervan was dat iedereen erg vrolijk werd.

De heren namen nog lekker pilsje.

Van champagne krijg je flink spraakwater en werd er ook flink gelachen.

Welterusten tot morgen dan is het zondag en doen we het rustig aan.

Zondag 25 september 2005

We doen het rustig aan lekker ontbijt en daarna maar weer zwemmen.

Piet en Martijn zijn zo ondertussen geweekt in het warme water.

Janny is aan het mensen kijken daar kan ze echt van genieten.

Barbara en Janny komen de laatste koopjes en alle wordt uitgebreid bekeken.

Na de lunch willen Piet en Martijn toch weer in het water en je gelooft het niet Frans gaat er ook in .,

Vanavond komen er flamencodansers.

Zondagavond.

De jongens verheugen zich er al op.

Er komen twee mooie dames en een met paarde staart en een strak pak aan.

Ze laten de castagnetten vrolijk klinken en stampen er op los.

Dit ze geen amateurtje maar professionals.

Als klap op de vuurpijl gaan ze ook nog met Martijn en Piet dansen.

Jenny geniet op de achtergrond van de mooie muziek en het dansen .

Er worden mooie foto’s gemaakt en Frans gaat op de foto met Loesje en die heeft wel wat in haar bloesje .

Slaap lekker en droom maar fijn.

Maandag 26 september ’05

Daar is het Loro park.

Alleen al de 1 ½ uur durende rit er naar toe is al de moeite waard.

Er was ijs en het swneewde en het zag er zo natuurlijk uit.

Piet kan het niet geloven dat het zoveel vissen waren . Wat fantastisch om te zien dit. Al lopend door het mooie park met vissen waren zijn prachtig aangelegde natuur kwamen we bij de papagaai show. Voordat we naar binnen gingen aten we onze meegebrachte lunch op. Jenny liet zicht al het lekker goed smaken,en bewaarde nog wat voor later want er was genoeg. Ook de papagaaien show was leuk naar te kijken. Er vlogen allerlei soorten papagaai vloog door de zaal. Piet zat soms achterste voren om het allemaal goed te kunnen zien. De papagaai deden allerllei kunstjes. Zelfs een optelsom konden ze maken. Eén papagaai vloog door de zaal, om een euro op te halen in een klein mandje, om daarmee en blikje limonade uit een automaat te kunnen halen. Als afscheid volgen ze allemaal tegenlijk door de zaal en kwam er nog een kleinere groep bij. De vogeltjes hadden prachtig kleuren en vlogen met elkaar al schreeuwend een rondje door de zaal. In het park is genoeg te zien en heb je er wel een hele dag voor nodig. Zoveel tijd hadden wij niet , dus hebben we ook alles kunnen zien. Wel de dolfijnenshow , Frans vertelde later dat hij dit het mooiste gevonden had. Het was ook

uit het water dat het een lieve lust was. Ook werd er een klein meisje in een bootje door 2 dolfijnen voort getrokken en de rest sprong mee. Matijn en Piet wilden dat eigenlijk ook wel maar werden niet uitgekozen. Hierna was het tijd voor een ijsje Piet kocht de lekkerste die er was, Piet is echt een ijsman je kunt hem er onder begraven, hij blijft dan net zo lang eten tot weer tevoorschijn komt. Als laatste naar het aqaurium. Daar zijn prachtige vissen in mooi kleuren Frans vergaapte zich aan inktvis die zich aan glas vast plakte. Hij telde de tentakels, dat kon nog wel eens een quis vraag van bon bon worden, een inktvis heeft 8 tentakels met allemaao zuignapje waarmee hij zich overal aan vast kan plakken. Martijn zei maar steeds dat hij ook zo mooi vond en het zo naar de zin had . Jenny kon het ook allemaal wel waarderen. We liep ook nog door glazen tunnel heen, dan lijkt het of je op de zeeboden bent, dan zwemmen de haaien over je heen en kan je ze zo aan de onderkant bekijken. Ook leg de haai te slapen en kon je ze onder aan de buik kietelen alleen dan wel met het glas ertussen. Gre was Jenny en Piet al doorgelopen en stond op ons te wachten. Janny kreeg water over haar van Gre, dat hadden ze afgesproken met elkaar. Janny schrok zich bijna een hartinfarct en Piet lag in een deuk kwam niet meer bij. Stelletje boeven zei Janny, wacht maar in krijg jullie nog wel. Aan het begin waren foto´s gemaakt die kon je nu aan het eind kopen een mooie herinnering aan deze dag. Toen moesten we echt weer de bus om naar het hotel te gaan. Op de terugweg werd er door sommige mensen even een uiltje geknapt want je wordt eigenlijk wel moe van zo´n dag .

Welterusten tot morgen

Dinsdag 27 september

Na wederom een heerlijk ontbijtje te hebben genoten, werden we om 9.15 uur door de bus opgewacht om naar een boot te gaat, die ons naar het spannende avontuur van de dolfijnen en de walvissen zou brengen. We moesten eigenlijk wel vroeg op, maar dat hadden we er wel voor over. Alleen Jenny wilde niet mee die had het eens gezien en wilde gaan winkelen Atie ging met haar mee. De anderen gingen aan boord van de Lady Shelly en zoek naar de schatten van de oceaan. Hiermee ging een grote wens van Frans in vervulling. Piet en Martijn vonden het ook erg belevenis. Eenmaal op zo´n20 km uit de kust kwam de boot tot stilstand en zagen een school dolfijnen zwemmen. Iedereen was er van ondersteboven en zeker niet sprakeloos want steeds hoorde je daar één en daar en daar. Prachtig allemaal en wat een belevenis. Na dat gezien te hebben kwamen de volgende wonderen der natuur de walvissen echt ongelooflijk hoe groot als die zijn. Er werden natuurlijk mooie foto’s gemaakt , soms waren de dieren net net te snel en als je de foto knipte waren ze al weer onder water. Ook zagen we nog een prachtig schip, een ouderwetse 4 master echt geweldig. Op de terugweg kom je nog wat op de boor kopen. Frans kocht een mooie pet met de naam van de boot erop. Piet een gaaf t-shirt met op de rug de vinnen van een duikende walvis. We vaarden nog mooi langs kustlijn, konden er geen genoeg van krijgen gelukkig was de zee rustig dus was niemand misslijk. Eenmaal weer op de kade, geen bus ze zijn ons vast vergeten,maar een half uurtje was hij er toch. Jenny heeft gezellig gewinkeld, ze vond toch de rok die ze graag wilde hebben en nog een lekker luchtje. Ook een flesje likeur dat is weer lekker op een koude winteravond thuis.

Dus welterusten maar lekker want het wordt een morgen een lange dag